Doprava Ředitelství silnic a dálnic (ŘSD) vyhlásilo vítěze soutěží na projektování modernizace osmi úseků D1. Zakázky za více než 160 milionů korun si rozdělí projekční kanceláře Valbek, Sudop Group a Pragoprojekt. Tendry se protáhly od vypsání na téměř rok a půl. ŘSD bylo v minulých letech terčem kritiky za to, že nedokázalo kromě peněz určených na výstavbu vyčerpat z evropských fondů ani stamiliony alokované na projektování.
Za zdržením a několikaměsíční přestávkou prací stály problémy v legendárním úseku u Velké Bíteše, kde se stavební firma OHL dohadovala se státem o oprávněnosti víceprací. Jádrem sporu měly být požadavky projektanta na únosnost krajnice.
Modernizace dálnice D1 za více než dvacet miliard korun jsou jedny z mála projektů, na které je možné do konce roku 2015 čerpat peníze ještě z operačního programu 2007 až 2013. Zatím se podařilo kompletně opravit pouze dva úseky, dva nabraly zpoždění a dokončeny budou letos, u tří úseků vybralo ŘSD vítěze, kteří by je měli rekonstruovat. Celá 160kilometrová dálnice je rozdělena do 21 částí s původním termínem dokončení v roce 2020. Ministr dopravy Dan Ťok by rád termín o dva či tři roky uspíšil.