PRAHA (hat) - Všechny distribuční společnosti sdružené v holdingu ČEZ používají od Nového roku jednotný informační systém od firmy SAP. Jeho implementace trvala rekordních devět měsíců, čímž se obě společnosti neváhaly pochlubit. „Museli jsme to zavést v mnohem kratším čase, než SAP původně požadoval,“ konstatoval Igor Šmucr, ředitel ČEZ Zákaznické služby. SAP původně odhadoval, že na tak rozsáhlou implementaci budou potřeba dva roky. „Byl to jeden z nejnáročnějších projektů tohoto druhu ve střední Evropě,“ pravil Martin Bednár, generální ředitel SAP ČR.
Daní za rychlost bylo oželet individuální úpravy systému. Na většinu činností bylo nasazeno standardní řešení SAP, které také usnadní případný přechod na vyšší verze. Právě to společnosti prezentují jako úspěch a záměr.
ČEZ plánuje postupnou centralizaci distribučních aktivit do nově založené společnosti. Jednotný informační systém výrazně usnadní převod veškerých dat do nové firmy. Systém byl zaveden i v Severočeské energetice (SČE), a to i přestože stále není jasné, jestli ji ČEZ nebude muset prodat. Prodej nařídil antimonopolní úřad v roce 2003. ČEZ proti tomuto rozhodnutí podal rozklad. Pokud by úřad svůj výrok nezměnil, musel by holding řešit převod informačního systému SČE s novým vlastníkem.
Kromě distribučních společností byl stejný informační systém loni nasazen i v nově založených společnostech ČEZData, ČEZnet, ČEZ Zákaznické služby a ČEZ Logistika. Právě ČEZ Data informační systém pro celou skupinu řídí a provozuje.
Celkovou výši investic související s restrukturalizací IT odhaduje holding na dvě miliardy korun, dosažené úspory uvnitř IT na provozu současných systémů zatím dosáhly 170 milionů korun.