Model 3008 je v současnosti zřejmě tím nejlepším, co automobilka nabízí. A to můžeme klidně srovnávat velké kupé s MPV a kombíkem, protože 3008 umí být od každého trochu. Záleží jen na tom, na které vlastnosti či schopnosti bude chtít majitel položit důraz. Kombinace dobrých jízdních vlastností a ještě lepšího pohodlí je pro Peugeot dnešních dob typická. Model 3008 k tomu přidává pořádnou porci nových technologií, velký a využitelný vnitřní prostor a v neposlední řadě také živý a kultivovaný motor s nízkou spotřebou a slušným výkonem.
Třitisíceosmička se trochu vymyká klasickým designérským škatulkám. Není to SUV ani MPV, je to něco mezi oběma vyhraněnými kategoriemi. Vzhledem ke zvyšujícímu se „nebezpečí“ ze strany zezelenalých, kterých v Evropě přibývá úměrně s rostoucí nezaměstnaností, však Peugeot pro svého křížence volí marketingové strategie bližší MPV. Sport utility vehicles (SUV), jejichž synonymem může být třeba Porsche Cayenne s produkcí CO2 podobné menší uhelné elektrárně, jsou zkrátka mezi zbytnělými francouzskými levičáky out. Na druhé straně je MPV strategie vcelku objektivní. Nějaké terénní vlohy, které by se daly očekávat od kategorie vozů, jejichž název se ve Francii nevyslovuje, modelu 3008 rozhodně do vínku dány nebyly. Silniční geny se oproti tomu projevily více než dominantně.
Vnější vzhled vozu zaujme na první pohled. Agresivní maska vyvolává spor s boubelatým bočním profilem a korunu kontroverzi dává výhrůžně viditelný zadní difúzor, jaký si jiní dovolí montovat pouze na ty nejagresivnější vozy z nabídky. Interiér pak pokračuje přesně v duchu vnějšího provedení. Vysoký posaz uvnitř bohatě proskleného interiéru s velkoplošným průhledným zastřešením se opět dostává do kontrastu, tentokrát s vysokým středovým tunelem. Výsledkem je pocit obklopení a poloha za volantem velmi příbuzná velkým kupé nebo vozům třídy GT. Když se pak po nastartování z hloubi palubní desky vynoří HUD (head up display), poslední roky výhradně montovaný do limuzín prémiových značek a předtím do stíhacích letadel, na charakter MPV může řidič v klidu zapomenout.
Zbytek vozu je pak vcelku standardní ve své třídě. Co si však zaslouží zdůraznění, je provedení zavazadlového prostoru. Bytelný kryt kufru má ne jednu, ne dvě, ale hned tři polohy, což se vždy vyplatí. První tvoří skutečné, nefalšované dno. Druhá poloha umožňuje vyrovnat práh zavazadlového prostoru se sklopenými zadními sedadly. Třetí zvýšená poloha umožňuje rozdělit kufr na dvě patra, přičemž to spodní je necelých třicet centimetrů vysoké. Jednoduchý nápad, který se někomu může jevit jako zbytečnost, avšak nic není dál od pravdy. Využití prostoru kufru je s tímto řešením naprosto bezkonkurenční.
Pomineme-li bílou „čtyřistašestku“ potrhlého taxikáře Daniela, nebyly peugeoty nikdy auty pro agresivní jízdu na setiny vteřin. Přesto 3008 svou polohou řidiče za volantem a sportovním volantem vyvolává chuť otestovat její schopnosti při ostřejší jízdě. Motor, vyvíjený spolu s BMW, by k příznivému dojmu měl přispět. Věci jako variabilní časování i zdvih ventilů, přímé vstřikování paliva a přeplňování v prvním sledu přinášejí zejména ticho, extrémně širokou škálu využitelných otáček a naprosto plynulý nárůst síly až k maximu jednoho sta a padesáti koní v necelých šesti tisících otáčkách. Supersport to tedy rozhodně není, ale minimální náklony karoserie, dobré brzdy a skvěle odstupňovaná převodovka dokážou 3008 rozpohybovat opravdu svižně. A to za cenu 7,5 litru paliva na sto kilometrů v kombinovaném režimu.
klady
Tichý, výkonný a úsporný motor
Perfektní poloha za volantem
Výhled z vozu
Precizní interiér
Jízdní vlastnosti
Úložné prostory
HUD
Odhlučnění
zápory
Chování na špatném povrchu
Tabulka:
Peugeot 3008
Motor: přeplňovaný zážehový čtyřválec
Objem: 1598 ccm
Výkon: 110 kW
Nejvyšší rychlost (km/h): 201
Zrychlení 0–100 km/h (s): 8,9
Spotřeba: 10,8/5,8/7
Převodovka: šestistupňová manuální
Cena: 479 900,- (základní)