PROGRAM LUFTHANSYPřepravci se nyní předhánějí v nabídkách programů s přidanou hodnotou. Ty zákazníky lákají k využívání služeb určité společnosti a zároveň budují jejich loajalitu.
PROGRAM LUFTHANSY Přepravci se nyní předhánějí v nabídkách programů s přidanou hodnotou. Ty zákazníky lákají k využívání služeb určité společnosti a zároveň budují jejich loajalitu. V tak silně konkurenčním odvětví, jako je letecká přeprava, již jednoduché programy sbírání nalétaných kilometrů k dlouhodobému udržení tržního podílu nestačí. Průzkum společnosti Lufthansa došel k závěru, že v letecké přepravě budou převažovat obchodní cestující a že vzestup a rozvoj nových globálních trhů podpoří rychlý nárůst počtu malých a středních podniků. „Tento začínající trend byl nosnou myšlenkou při tvorbě nového pobídkového programu založeného na jednoduchém principu, jehož cílem je, aby byl spokojený zákazník i ten, kdo za letenku ve skutečnosti platí,“ říká Bernd Hahn, ředitel společnosti Lufthansa v České republice a na Slovensku. SPECIÁLNÍ PROGRAM Proto Lufthansa v únoru 2003 spustila program Partner Plus Benefit. Ten firmám umožňuje těžit z vynaložených nákladů na cestování sbíráním benefitních bodů a zároveň dává cestujícím příležitost sbírat body v programu pro jednotlivce. Členství v programu je pro české firmy bezplatné a nevyžaduje žádný minimální roční objem cestování ani finanční či kapitálové ukazatele. Jediným požadavkem je registrace v Obchodním rejstříku. Celý proces probíhá elektronickou formou a dává uživateli okamžitý zabezpečený přístup k jeho záznamům. Firmy si sami určují, jak body využijí - zda za ně získají bezplatné letenky, možnost cestování ve vyšší třídě bez příplatku, nebo si nechají příslušnou částku vyplatit v penězích. Do programu jsou zapojení i partneři Lufthansy ve Star Alliance - United Airlines a polský LOT - kteří cestujícím umožňují sbírat body na velkém počtu linek. Jediné omezení platí pro firmy, které mají s Lufthansou uzavřené jiné smlouvy o zvýhodnění - takoví partneři se do programu zapojit nemohou. Pobídkový program byl dosud velice úspěšný na všech trzích, kde byl pokusně zaveden. „Díky zavedení tohoto programu využilo za poslední dva roky naše služby opakovaně více zákazníků a pomohlo zvýšit náš tržní podíl v celém regionu,“ pokračuje Hahn. Do dnešního dne se registrovalo přes 200 českých a slovenských firem a jejich počet neustále roste. ZKUŠENOSTI ZÁKAZNÍKŮ**
Jedním ze zákazníků je Nils Jebens, majitel pražské společnosti Kampa Group. „Šíře našich podnikatelských aktivit za posledních několik let značně vzrostla a program Partner Plus Benefit je chytrý způsob, jak mě pobídnout k létání s Lufthansou. Podniky v dnešní době potřebují mít jistotu, že jejich investice a náklady budou využity maximálně efektivně, a to je přesně to, co jim tento program nabízí.“ říká Jebens.
Lufthansa nyní pracuje na rozšíření programu, do něhož se zapojí více partnerů ze skupiny Star Alliance a bude pokrývat více teritorií na celém světě. „V úspěch tohoto programu jsme věřili od samého začátku a jeho rozšíření, zejména v rámci Star Alliance, je potvrzením, že je to pobídkový program budoucnosti,“ uzavírá Hahn. Více informací získáte na adrese Lufthansapartnerplus.cz.