Nekonečný příběh učitelů, kteří si nedodělali pedagogické minimum ani po několika letech, která na to měli, měl definitivně skončit v neděli 4. ledna. Naneštěstí pro všechny ale žádný takový pojem jako konec v této „kauze“ neexistuje. V Českém rozhlase totiž ministr školství Marcel Chládek prohlásil několik smutných pravd, které o našem školství a jeho principech vypovídají mnohé.
Předně školství pojmy jako deadline nebo lhůta nezná. V běžném vesmíru je lhůta termínem popisujícím konečný časový údaj, k němuž se něco musí stát. Nestane-li se to, lze počítat s nějakým postihem. Ve školství je však lhůta definována jiným způsobem. Například k datu 4. ledna nekončí chvíle, kdy učitelé bez pedagogického minima – a takových borců jsou zhruba dvě tisícovky – mohli pracovat. Naopak začíná se počítat zcela nové období, během něhož ředitelé ústavů, ve kterých působí zmíněná individua, musí začít hledat náhradní kvalifikované pedagogy.
I to by mohlo v běžné realitě naznačovat, že zmínění nezmarové učit přestali. Ministr Chládek ale případné stávky na obranu hrdinných učitelů chladil dalším prohlášením. Pokud kvalifikovaného učitele ředitelé neseženou, mohou dál vyučovat ti nekvalifikovaní. A ti budou moci pracovat, dokud ředitel kvalifikovanou pracovní sílu nenajde. Volně přeloženo: Jede se dál.
Tím celé školství s posvěcením svého nejvyššího orgánu vyslalo dosti negativní zprávu všem podřízeným, tedy školákům. V instituci, která je má socializovat a připravovat na skutečný život – šašek záměrně nepoužívá sloveso vzdělávat, protože to by šlo i bez školy – si nedokážou poradit s lemply ve vlastních řadách. Neschopnost dodělat si několikaměsíční školení a přitom
mít ambici vychovávat je totiž lemplovství. Jinak se to nazvat nedá.
Čtěte další Šaškovy provokace:
Šašek provokuje: Soutěž v bezohlednosti má nové šampiony – čtyřkolkáře
Šašek provokuje: I ateista by měl Vánoce trávit jako člověk
Šašek provokuje: Chcete téměř beztrestně vraždit? Staňte se myslivcem