Volkswagen
Volkswagen začal na českém trhu nabízet první sériový model s pohonem na zemní plyn (CNG) - po velkoprostorovém Touranu EcoFuel přibude ve druhé polovině roku ještě užitkový Caddy. Touran vybavený dvoulitrovým čtyřválcem na CNG nebo benzin o výkonu 109 koní vyjde na 756 800 korun. Nejlevnější verzi s naftovým motorem 1,9 TDi zákazník pořídí zhruba o sedmdesát tisíc levněji.
Pro využití zemního plynu hovoří dle zástupců Volkswagenu zejména asi poloviční náklady oproti benzinovému pohonu, o čtvrtinu nižší emise CO2 a také o 80 procent snížené emise oxidů dusíku. Dojezd vozu na plynovou nádrž je 310 kilometrů a dalších 130 kilometrů dojede na benzin, který slouží jako rezervní pohon.
Sériově vyráběná auta na zemní plyn v tuzemsku nabízí například Fiat, Citroën nebo Opel. O výrobě modelů Roomster, Octavia a Superb na CNG uvažuje i Škoda Auto. Loni se počet vozidel poháněných stlačeným zemním plynem zvýšil v ČR o třicet procent na 630 aut; překážkou většího rozšíření vozidel s tímto pohonem byl dosud nedostatek čerpacích stanic. Těch je nyní zhruba patnáct, do konce roku vzrostou na dvacet a plné čtyři stovky čerpadel mají být k dispozici v roce 2020, kdy by mělo v Česku jezdit dle odhadů až 400 tisíc aut na zemní plyn.