Menu Zavřít

Sbohem, neatraktivní věrnostní programy

24. 4. 2017
Autor: Euro.cz

Zkušený obchodní manažer spustil inovativní internetový projekt Rondo.cz

Během několika let prošel obchodními posty v DHL, TNT či UPC, nedávno ještě šéfoval oddělení B2B společnosti Alza.cz.

Lukáš Vršecký (29) však tam, kde jiní spatřují cíl, vidí nový začátek. Jeho sen o samostatném podnikání se právě teď naplnil v podobě inovativní byznys platformy Rondo.cz.

* Co vás vedlo k rozhodnutí pustit se do vlastního podnikání?

Po více než třech letech v manažerské pozici jsem toužil po vlastním projektu. V korporátním prostředí jste jen malým ozubeným kolečkem velkého stroje. I když přijdete s dobrým nápadem, musíte počítat s dlouhým schvalovacím procesem a výsledek spatříte až za několik měsíců.

Přesto jsem v Alze inicioval řadu projektů, které se uchytily. Začal jsem proto přemýšlet o podnikání, kde bych se mohl přímo podílet na rozvoji společnosti.

* Jak se zrodila myšlenka platformy Rondo?

Impulzy byly v zásadě dva. První ten, že jsem v praxi zjistil, že věrnostní programy dlouhodobě nefungují. Dlouhé týdny, nebo dokonce měsíce musíte sbírat body za dílčí nákupy. A poté si můžete vyzvednout svoji „výhru“, třeba tužkové baterie. To mi dlouho vrtalo hlavou a přemýšlel jsem o něčem, kde zákazník může získat hodnotnou odměnu.

A to i za malý nákup a v podstatě ihned. Diskutoval jsem o této myšlence s investory Janem Hřebabeckým a Tomášem Kučerou, které nápad velmi zaujal. Pustili jsme se tedy do vývoje a nedávno jsme Rondo.cz v plné verzi spustili.

* Zmínil jste dva impulzy, který byl ten druhý?

V konceptu jsme využili uvolnění legislativy v oblasti spotřebitelských her, ke kterému došlo od začátku roku 2017. Do konce loňského roku byla omezena hodnota jednotlivé výhry na maximálně 20 tisíc korun. Souhrn všech nepeněžitých výher v soutěži nesměl ročně překročit 200 tisíc korun. Nově mohou spotřebitelé hrát bez tohoto omezení, a proto jsme rychle zareagovali a nabízíme hodnotné výhry každý den.

Nyní jsou mezi výhrami například hodinky, smartphony, tablety či domácí spotřebiče. Za pár týdnů bude dokonce možné na Rondo.cz hrát o osobní automobil.

* V čem se Rondo odlišuje od konkurence?

Rondo umí nahradit stávající věrnostní programy, které většinou nutí své uživatele sbírat po dlouhou dobu body, za které v drtivé většině získají odměnu, o kterou ani nestojí. S Rondem mohou naopak i za malý nákup nebo interakci na webu dosáhnout na hodnotnou odměnu. A to vše formou napínavé a zábavné online hry, kterou lze hrát na svém počítači či mobilním telefonu kdekoli a kdykoli.

Partnerům umožňujeme získat také zcela nové zákazníky nebo více spokojených zákazníků. Obecně platí, že všichni si chtějí zákazníky udržet a získat nové. Jenže většinou jde o výrobky, které prodává na trhu více prodejců. Obchodníci se tak musejí předhánět, aby přesvědčili zákazníky, že si mají výrobek koupit právě u nich. Rondo.cz má být přidanou hodnotou a faktorem pro rozhodnutí.

* Jaké další využití nabízí vaše platforma kromě motivace k nákupu?

Co se týče konkrétních způsobů zapojení a využití Ronda, tak těch je skutečně mnoho. Motivace nemusí být využita jen k nákupnímu chování, ale také například k výběru prodejcem preferovaného způsobu dopravy nebo platby, včasnému vyzvednutí zaslaného zboží, hodnocení produktů a podobně. Zdaleka nejsme jenom věrnostní program nebo motivační systém.

Pro partnery je například atraktivní využití pro e-mailing, kdy Rondo prokazatelně zvyšuje proklikovost kampaní, popřípadě množství a kvalitu dotazníkového e-mailingu, kdy příjemce zprávy odměníme možností vyhrát denně ceny v hodnotě desetitisíců korun za pouhých několik minut jeho času.

V případě vlastních remarketingových nebo klasických akvizičních kampaní pak Rondo může vytvářet efekt naléhavosti a impulzivního nákupního chování například tím, že obchodník nabídne uživateli při vstupu z kampaňového linku zprávu, že při nákupu v následujících 15 minutách obdrží tisíc Rondonů zdarma (Rondon je název kreditu ve hře na platformě Rondo.cz – pozn. red.) a může se zúčastnit hry o skvělé ceny. A to jsou jenom některé z mnoha příkladů využití.

Naše platforma dokáže například také pomoci s uvedením nových produktů na trh nebo získat více zpětné vazby od zákazníků.

Ještě bych rád upřesnil, že Rondo disponuje tzv. superkomunitou nakupujících, tedy těch, kteří jsou zapojeni do nakupování u partnerů a zároveň pravidelně hrají Rondo. Naše platforma je tedy i účinným marketingovým nástrojem, neboť zapojeným partnerům udržuje věrné zákazníky napříč jednotlivými sektory. Každopádně Rondo není šablonovitá služba. Pro každého zákazníka umíme ušít řešení na míru dle jeho KPIs.

FIN25

* Které firmy již Rondo využívají?

Mezi první partnery naší platformy Rondo.cz, kteří ji pro odměňování za věrnost nebo motivaci svých zákazníků, patří pojišťovna AXA, Asus, Top4sport (Pumastore.cz, Opticlab.cz, Top4running. cz), Kasa.cz, Sparkys, Bambule, HM Studio hračky a každým týdnem přibývají další.

  • Našli jste v článku chybu?