Praha je teprve sedmým evropským městem a prvním v bývalém východním bloku, kde se Lime rozhodl rozbít svůj stan. Aktivita je součástí nové vlny expanze, po českém hlavním městě by měly následovat metropole v Itálii či Portugalsku. Generálním manažerem, pod nějž spadá český trh, bude George Moreton. Ten má zkušenosti ze společnosti Uber, pro niž pracoval na trhu jihovýchodní Asie.
Princip Lime je založen na aplikaci, přes kterou je možné najít a za jedno euro či dolar otevřít na půl hodiny například elektrickou koloběžku díky QR kódu. Za každou ujetou minutu se pak platí 15 centů. Podmínkou je mít účet u Lime propojený s platební kartou, aby mohla okamžitě probíhat platba.
V oblasti bikesharingu nebude Lime v Praze první. Firma Rekola v metropoli už provozuje růžová kola a v městské části Praha 7 funguje služba čínské firmy Ofo, která půjčuje žlutá kola (Lime bude mít zelená). Ofo se ovšem kvůli cenové válce s konkurencí v Číně potýká s finančními problémy, aktuálně je na ni podána žaloba za nezaplacené faktury v hodnotě deseti milionů dolarů a firma omezuje aktivity na světových trzích. Mluví se i o prodeji celého startupu.
Lime funguje přibližně rok a zatím jede na vlně euforie. Dokázal získat investice ve výši půl milionu dolarů, hodnota firmy přesahuje miliardu dolarů.
Praha v minulosti připravovala veřejnou zakázku za 100 milionů korun na provoz vlastního bikesharingového systému, ten však magistrát nakonec zrušil poté, co Úřad pro ochranu hospodářské soutěže našel v zadání zakázky několik chyb. •