Menu Zavřít

Se sněhem ve vlasech

25. 2. 2005
Autor: Euro.cz

Test

Na kabrioletu na sněhu je cosi nepatřičného. Automobil s odhalenou střechou brázdící silnice při teplotách kolem nuly vypovídá o svém majiteli horší věci než záznam v trestním rejstříku. Pokud je tím vozem Mercedes SLK, člověk se sklony k exhibicionismu aspoň svoji úchylku nemusí vykupovat omrzlinami.
Mercedes totiž do svého nejmenšího kabrioletu s pevnou střechou dodává airscarf. Výdechy ze sedadla v oblasti krku dodávají do kabiny teplý vzduch, takže toho studeného tam tolik neproniká. Dokonce za velmi chladného počasí je jízda do stokilometrové rychlosti snesitelná. Důraz je přitom na slově snesitelná: normální člověk při teplotách pod deset stupňů nemá zapotřebí pevnou střechu stahovat. Ani když to elektronice trvá sotva 25 sekund.
Také ostatní vlastnosti vozu napovídají, že Mercedes-Benz SLK 200K má být spíše než brutálním sporťákem přátelským dvousedadlovým kabrioletem. V elegantně pojaté kabině posádka pohodlně zapadne do dobře tvarovaných sedaček a najde se i místo pro nějaká zavazadla. Navíc je tu 300litrový kufr (se střechou dole 208 litrů). Vrzání plastů vycházející zpoza spolujezdce je už méně příjemné.
Výkonu má Mercedes akorát. Benzinová osmnáctistovka podporovaná kompresorem poskytuje automobilu 163 koní, což je dost na to, aby akceleroval na stovku za 8,3 sekundy. Přitom ale řidiče nestraší trvale blikající kontrolka protiprokluzu kol jako u silnějších verzí. Pamatujete si zvuk, který vydává otevírání kokpitu stíhačky povstalců ve Hvězdných válkách? Kompresor v SLK zní stejně, jenže podstatně déle. Provází jej plynulý nárůst výkonu, takže je škoda, že Mercedes kvůli nákladům tento druh přeplňování hodlá zavrhnout.
Na silnici se vůz chová naprosto přesvědčivě. I ve vyšších rychlostech drží sebejistě stopu v zatáčkách a benevolentní elektronická stabilizace dokonce řidiči dovolí užít si mírně přetáčivý smyk. Ti odvážnější ji mohou vypnout, ovládání automobilu zůstane předvídatelné. Od dravé jízdy naopak odrazují mírné prodlevy při řazení průměrné automatické převodovky.
Výhodou je, že za základní cenu se SLK dodává s lepším šestistupňovým manuálem. Automat a řazení tlačítky pod volantem jsou za příplatek, bohužel však i systém airscarf. Částka za testovaný vůz tak dosáhla bezmála 1,5 milionu. A to je hodně, i když podle českého zastoupení Mercedesu je v základní výbavě třeba i automatické rozeznávání dětské sedačky na zadních sedadlech.

Mercedes-Benz SLK 200K
Motor přeplňovaný zážehový čtyřválec
Objem 1795 cm3
Max. výkon 120 kW
Převodovka 5stupňová, automatická
Nejvyšší rychlost 226 km/h
Průměrná spotřeba 8,8 litru na 100 km
Základní cena 1 134 000 Kč

Klady
- jízdní vlastnosti
- živý motor s výborným zvukem
- systém klimatizace

MMF24

Zápory
- vyšší cena
- automatická převodovka
- skřípání některých plastů v interiéru

  • Našli jste v článku chybu?
Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).