Španělský Seat uvedl na jaře na český trh manažerský sedan Exeo. Jde o relativně levný vůz, který využívá starší platformu koncernu VW.
Autor: Seat
Exeo se tváří jako úplně nové auto, ale není tomu tak. Sedan si vypůjčil starší koncernový podvozek, konkrétně od minulé generace Audi A4. Stejně jako kdysi Češi udělali z passatu Škodu Superb, vytvořili Španělé limuzínu za co nejmenších investičních nákladů. Vůz sjíždí z výrobních pásů závodu v Martorellu a výroba jednoho kusu trvá pouhých 25,5 hodiny.
TECHNICKÉ ÚDAJE
model - Seat Exeo 2,0 TDI
- *typ vozu - sedan motor - naftový čtyřválec objem válců - 2 litry max. výkon - 105 kilowattů max. rychlost - 214 km/hod zrychlení 0-100 km/h - 9,2 s kufr - 460 litrů cena (základ) - 589 900 Kč Jak tato rychlokvaška prošla naším redakčním testem? V exeu jsme si skutečně od prvního nasednutí připadali jako v audině. Bylo to jasné už při otevírání dveří, konstruktéři zachovali kompletní tvar celých boků včetně ochranných lišt či klik dveří A4. Jiná jsou pouze světla a zpětná boční zrcátka, a příď trochu připomíná ibizu. Podobné to bylo v interiéru. Španělský vůz používá vedle platformy celou řadu koncernových dílů včetně palubní desky. Uvítaly nás tedy dva známé budíky, kruhové výdechy a stejné ovladače, jaké mají mimo jiné i škodovky. Ve středním panelu trůní neznačkové koncernové rádio. Kolem nás sice byly měkčené plasty, ale celkový dojem vyzníval poněkud lacině. Nový je snad jen tříramenný volant a masivní střední tunel. JAK SE HODÍ K PODNIKÁNÍ**
Exeo nenadchne, ale ani nezklame.
Jde o relativně levný a spolehlivý sedan s velkým kufrem pro střední manažery, majitele malých firem, taxikáře či autopůjčovny. Komu by nestačil kufr o 460 litrech, může počkat do podzimu na příchod kombíku Exeo ST, který se už představil v Brně na autosalonu.
Jízda s novým seatem ani nezklame, ani nenadchne. Hlavním tahákem pro firemní klientelu je dvoulitrový turbodiesel, jehož 143 koní sází na moderní systém vstřikování common rail. Jde dobře za plynem a na dálnici umí až 214 kilometrů v hodině. Na sto kilometrů jízdy spotřeboval náš vůz velmi solidních 5,7 litru nafty, na nádrž ujede více než 1000 kilometrů. Nemile nás ale překvapilo nepřesné řazení zpátečky. Naopak jsme ocenili perfektní odhlučnění kabiny.
Exeo je levná verze Audi A4 se všemi přednostmi a nedostatky minulé generace tohoto modelu. Podnikatelé si jej asi nebudou kupovat na reprezentaci ani kvůli emocím. To už je lepší přihodit sto tisíc korun a pořídit si prémiovou značku. Nový seat spíše poslouží jako nenáročný rodinný vůz pro denní použití, který láká na slušnou výbavu ve třech stupních. Už standard má například sedm airbagů včetně kolenního. Letos k tomu ještě přibude automatická převodovka a na podzim verze kombi.