V roce 2003 se ve startovním poli Evropského šampionátu cestovních vozů (ETCC) objeví dva upravené vozy SEAT Toledo. S jedním z nich bude startovat dvaatřicetiletý španělský pilot Jordi Gené, který je zkušeným okruhovým závodníkem.
Za volantem druhého Toleda bude dvacetiletý německý jezdec Frank Diefenbacher, který je považován za jednoho z nejnadějnějších talentů Německa. Specialisté divize SEAT Sport vybavili závodní Toleda pro šampionát ETCC dvoulitrovými atmosferickými motory o výkonu 190 kW/260 k. Vysoký výkon motoru se přenáší na přední kola 1140 kg těžkého vozu prostřednictvím manuální šestistupňové převodovky. Podle slov technického a sportovního ředitele divize SEAT Sport Jaimieho Puigna byl model Toledo vybrán pro tento šampionát hlavně pro své výborné aerodynamické vlastnosti, což je v rychlých okruhových závodech klíčová vlastnost. Vývoj závodního modelu urychlila také technická spřízněnost s modelem Leon Cupra R, který je nasazen ve značkovém šampionátu SEAT León Supercup. První závod šampionátu ETCC se pojede 5. dubna na autodromu u Barcelony ve Španělsku.