reklama na ČT
Televize Nova by navzdory svým předchozím prohlášením přistoupila na zachování určitého množství reklamy ve vysílání veřejnoprávní České televize i po dokončení digitalizace. Generální ředitel Novy Jan Andruško na středeční konferenci Digimedia 2011 na Kavčích horách uvedl, že Nově by nevadilo, kdyby reklama v omezené míře zůstala na kanálech ČT2 a ČT4 pro podporu kultury a sportu.
Poslanecká sněmovna má nicméně projednávat senátní návrh zákona, který ponechává reklamu na ČT v dosavadním rozsahu. Kvůli sporu o zachování reklamy v České televizi se proto Andruško chce co nejdříve sejít s premiérem Petrem Nečasem. Kontaktoval ho minulý týden.
„Psal jsem panu premiérovi z toho důvodu, že mi bylo řečeno, že náš návrh, jak jsem ho ve středu 8. června prezentoval a už dříve prodiskutoval s ministrem kultury, bude smeten se stolu, protože se premiérovi nemá líbit. Mám informace o tom, že to není pravda, že pan premiér s tím neměl nic společného, takže jsem ho žádal o schůzku, abychom si o tom promluvili,“ řekl Andruško pro týdeník Euro. Šéf Novy podle informací Eura premiérovi naznačuje, že zachování reklamy na ČT do konce roku 2013 by v důsledku mohlo vést až ke „sporu na ochranu investic“.
Úřad vlády odmítl sdělit, zda a kdy se Nečas s Andruškem sejdou. „Plánované pracovní schůzky pana premiéra, pokud nejde o protokolární akce nebo akce s mediálním výstupem, jsou neveřejné,“ uvedl Jakub Stadler, vedoucí tiskového oddělení úřadu vlády.