Společnost British Airways minulý pátek odvolala výkonného ředitele Roberta Aylinga. Hlavním důvodem je, že největší soukromý letecký dopravce v Evropě poprvé utrpěl celoroční ztrátu. Odborníci ji za rok 1999 očekávají ve výši kolem 250 milionů liber. „Ayling odchází po vzájemné dohodě a na žádost správní rady, citovala agentura Bloomberg z prohlášení společnosti. Akcie British Airways na zprávu o ředitelově odchodu reagovaly patnáctiprocentním růstem na 337 pencí. Před tím se ale jejich kurs propadal a ve srovnání s loňským dubnem pod vlivem zpráv o zhoršujícím se hospodaření společnosti klesl skoro o polovinu.
Čtyřiapadesátiletý Ayling rozhodl podle odborníků správně, když začal na linky nasazovat stroje s menším počtem sedadel, ale zároveň zachoval stejný počet míst ve třídě „business . Tento plán k zefektivnění provozu se ale začal uskutečňovat v době, kdy novou expanzi na trhy zahájily německá Lufthansa a francouzská společnost Air France, které Britům vnutily cenovou válku, zejména nad Atlantikem.
Aylinga špatně snášeli nejenom akcionáři, kteří mu vyčítali, že peníze investované do pověstného „kola tisíciletí na břehu Temže jsou promrhané. Vzbouřila se i veřejnost, když začala z ocasní části letounů British Airways mizet britská vlajka (zvaná Union Jack) a místo ní se objevily folklorní motivy z celého světa.