Testcom
PRAHA (hat) - Původní koncepci zavádění digitální televizního vysílání si ministerstvo informatiky vypracovalo samo. Novou, jejímž cílem je zmapovat možnosti rozvoje digitálního vysílání, již zadalo společnosti Testcom. Služeb Technického a zkušebního ústavu telekomunikací a pošt, jak zní celý název firmy, bude od letošního roku využívat častěji. Kromě zpracování zmiňované koncepce jí zadalo další dvě studie.
Do výběrových řízení na vypracování těchto materiálů se kromě Testcomu nepřihlásila žádná jiná firma, a to ani napodruhé. Poprvé byla výběrová řízení právě z tohoto důvodu zrušena. „Počet zájemců, kteří budou vyzváni k podání nabídky, nesmí být nižší než pět a vyšší než dvacet,“ uvádí zákon o zadávání veřejných zakázek. Pro druhý pokus ministerstvo zvolilo formu otevřeného řízení, na které se klauzule o minimálním počtu zájemců nevztahuje, a mohlo proto všechny tři zakázky v souhrnné hodnotě přes sedmnáct milionů korun zadat Testcomu. Výsledky řešení mají být využity v rozhodovacích procesech české vlády, ministerstva informatiky, Českého telekomunikačního úřadu a při zpracovávání právních předpisů a metodik.
Testcom již pro ministerstvo zajišťuje provoz portálu veřejné správy. Ten původně provozovala společnost Tescom servis, ale poté, co se na veřejnost dostaly informace o protiprávnosti jejího založení, rozhodl ministr o jejím zrušení.