Vodafone
Pouhé tři dny vydržely falešné sobí parohy na billboardech a telefonních budkách společností Telefónica O2 a T-Mobile, přesto tato guerillová kampaň z dílny Vodafonu způsobila pozdvižení. Konkurenční T-Mobile si kvůli parohům stěžuje u Rady pro reklamu a žádá náhradu škody; právní kroky zvažuje i další domnělý poškozený - operátor Telefónica. Vodafone je však spokojen. Reklamní experti se totiž shodují, že se firmě podařilo zviditelnit.
„Byl to jen mikulášský žertík, je potřeba respektovat ostatní subjekty na trhu,“ prohlásil šéf českého Vodafonu Grahame Maher poté, co operátor odstranil sobí parohy ze všech reklamních ploch konkurence. V kampani „Pryč s falešnými soby“, která má kromě jiného upozornit na různé marketingové triky konkurence pro lákání zákazníků, však hodlá Vodafone pokračovat. „Chceme i nadále používat všechny druhy marketingové komunikace,“ dodal Maher.
Vánoční kampaň nejmenšího českého mobilního operátora založená na „falešných sobech“ v podobě čivav slaví úspěch: listopadové prodeje Vodafonu se meziročně zvýšily o 24 procent.