Menu Zavřít

Setkání v Orlandu

5. 2. 2004
Autor: Euro.cz

Obchodníci vybírali golfové vybavení

bitcoin_skoleni

Více než čtyřicet tisíc profesionálů a obchodníků s golfovým zbožím navštívilo koncem ledna 51. ročník PGA Merchandise Show, která se uskutečnila ve floridském Orlandu. Prezentační prostory dvanácti stovek vystavovatelů letos zabraly plochu o rozloze 50 tisíc metrů čtverečních.
Show odstartovala 28. ledna akcí nazvanou Golf Demo Day, jíž se účastnily zhruba tři tisícovky pozvaných odborníků a zástupců vybraných médií. Ti testovali golfové novinky „z první ruky“ na tréninkové ploše o rozloze šestnácti hektarů, zahrnující 120 cvičných odpališť, dva patovací greeny a prostor pro krátkou hru.
Jednou z inovací letošní PGA Merchandise Show bylo otevření Equipment Testing Center (ETC), za nímž stojí klíčoví producenti golfového vybavení. Tradiční filozofii vystavovat své zboží v pompézně pojatých stáncích letos vystřídal projekt společného testovacího indoor centra. Mnohá setkání se zákazníky a potenciálními zájemci tak probíhala formou praktické zkoušky na driving range.
Společnost Callaway, ještě nedávno suverénní lídr na trhu s drivery, chce rychle zapomenout na loňský propad prodeje o 19 procent (tržby Callaway z prodeje dřev činily v roce 2003 252,4 milionů USD) a hodlá se vrátit na dominantní pozici. K tomu mají firmě pomoci nové drivery Great Big Bertha II Titanium s hlavou o obsahu 415 cm2 a špičkové ERC Fusion drivery, s nimiž počítá i pro PGA Tour. Velkým hráčem na trhu chce být i Nike, jehož nový driver Ignite úspěšně vyřešil loňské problémy Tigera Woodse s délkou a přesností odpalů.
Myšlenka testovacího centra měla plnou podporu u pořadatelů Show: „PGA Golf Exhibitions tleská firmám Callaway, Cleveland, Nike Golf a TaylorMade-Adidas za převzetí vůdčí role ve směrování Show a implementování nových strategií, které se efektivněji promítnou do jejich obchodů,“ prohlásil týden před zahájením výstavy viceprezident PGA Golf Exhibitions Christopher McCabe. Mezi dalšími společnostmi, které se připojily k ETC byly například Mizuno USA, MacGregor, Tommy Armour Golf, Srixon Sports, Dunlop Sports, Yonex, Tour Edge, Nicklaus Golf a další.
Novinkou na poli šaftů jsou extrémně lehké násady GAT 75, jež představila firma Graphite Design. „Testy, které byly na těchto šaftech provedeny, dopadly fenomenálně,“ oznámil šéf výzkumu a vývoje Graphite Design Robb Schikner. „Váží 75 gramů, ale pocitem či hrou není poznat, že jde o lehčí šaft.“ Další výrobce grafitových násad, společnost United Sports Technologies, se zaměřila na nový trend signalizující růst obliby hybridních holí. Série šaftů IROD je navržená tak, aby zlepšila hratelnost těchto specifických holí, přičemž násady najdou užití i u klasických fervejových dřev a dlouhých želez 2, 3 a 4.
Na módních přehlídkách, které se konaly třikrát denně v sekci Fashion Fairway, prezentovaly golfové oblečení dvě desítky návrhářů. K vidění byly novinky golfové módy v podání firem Firethorn, Ecco, Golf by Claudia Romana, Jack Nicklaus či Nike Golf.
PGA Merchandise Show byla i dějištěm konferencí, na nichž šéfové golfových společností přednášeli své vize vývoje golfu v technologických, obchodních či společenských rovinách. Ve spolupráci s PGA of America a dalšími asociacemi proběhlo na Show přibližně šedesát vzdělávacích seminářů.

  • Našli jste v článku chybu?