Místo osmnácti kilometrů by tak soukromníci stavěli rovných sto deset, které na R35 chybějí. Zatímco jihočeská dálnice je ale připravená ke stavbě, nová spojnice mezi Čechami a Moravou není ani pořádně nakreslená na papíře. „Děláme vše pro to, aby se zintenzivnila příprava, abychom v příštím roce mohli potenciálním investorům říci, kdy by se mohlo začít stavět,“ řekl týdeníku Euro ministr dopravy Zbyněk Stanjura.
Stavba nové spojnice východu a západu Česka patří podle něj k nejdůležitějším úkolům ministerstva. Intenzivně stavět by se na ní mohlo podle odhadů ministra mezi lety 2015 až 2017. Ministerstvo víceméně jasnou představu o trase silnice, například Turnov ale stále bojuje, aby nevedla přes jeho katastr.
Na straně města stojí také bývalý ministr dopravy Vít Bárta. Většina dálnice je ovšem stále jen na papíře, optimistický odhad ministerstva hovoří o jejím dokončení v roce 2020.
Spolupráci se soukromníky na jihočeské D3 odpískal Zbyněk Stanjura proto, že se obává zdržení dostavby. „Jsem přesvědčen, že za státní peníze ten úsek postavíme rychleji. S PPP prakticky nejsou zkušenosti, a když vezmu v potaz, jak je zavalen antimonopolní úřad, kde by si uchazeči o tendr mohli stěžovat, dokončení by se protáhlo,“ tvrdí ministr. PPP projekt ho odrazoval také tím, že by zahrnoval jen osmnáct kilometrů. „Intenzita dopravy by tam byla malá, kamiony by platily málo mýta, ze kterého bychom měli soukromníkovi dálnici splácet,“ míní ministr.
O dálničních stavbách čtěte více:
Dálničním stavbám hoří termíny, ve skluzu jsou R7 a D3
Stanjura: Termín do konce června pro dálnici D3 do Veselí platí