Finanční trh
Užij si první bankovní styk, láká Komerční banka v reklamě na studentské konto s „příznačným“ názvem G2. Vzrušená dívka s prstem v ústech, jindy pak chlapec natvrdo ukazují, že o bankovní styk tu rozhodně nejde. Vsadit na kampaň s hlubokým sexuálním podtextem se ale Komerční bance vyplatilo. „Na hodnocení konečných prodejních výsledků je ještě brzy, ale již nyní jsme zaznamenali zhruba trojnásobný nárůst prodejů oproti stavu před spuštěním kampaně letos v září,“ řekla týdeníku Euro Kateřina Šušáková, zástupkyně šéfa marketingu Komerční banky. „Předběžná čísla svědčí o tom, že pro cílenou skupinu mladých lidí ve věku 17 až 19 let je tato komunikace nejen přiměřená, ale také kvalitně ztvárněná, s důrazem na styl a emoce a se správnou mírou kontroverze a vtipu,“dodává. Nápad pochází z dílny agentury Euro RSCG. Reklama má podobu tiskovou i televizní. Zejména televizní spoty jsou velmi šikovně podány. Než se totiž objeví jakýkoli komentář či logo, několik sekund dlouhý záběr na ležící a vzdychající dívku může vyvolat dojem, zda televize nepřeskočila na zcela jiný program. Divák zpozorní a čeká, co bude. Ve vyostřené konkurenci na bankovním trhu, kdy finanční domy chrlí jednu nabídku za druhou, reklama Komerční banky na studentské konto nezapadne. Banka tvrdí, že se kontroverzních témat nebojí. Reakce na zmiňovanou kampaň přesto nejsou jen pozitivní. „Při takto úzce cílené komunikaci za využití médií pochopitelně musíte počítat i s negativními reakcemi, většinou od starší generace, která nereaguje na komunikaci pro mladé příliš vstřícně,“ tvrdí Šušáková. „Snažíme se vysvětlovat, že komunikace cílená na facebookovou generaci musí být pojímána jinak než pro generace nedotčené internetem, facebookem nebo dalšími sociálními sítěmi,“ dodává.