O údržbu a opravy vozů metra na lince C se bude i nadále starat společnost Siemens. Pražský dopravní podnik minulý týden uzavřel s firmou smlouvu na dalších 15 let. Celková hodnota kontraktu se podle deníku pohybuje kolem 7,5 miliardy korun. Siemens má v jeho rámci provést i rozsáhlou opravu vozů, zahrnující výměnu podvozkových rámů a modernizaci interiéru.
Nabídku Siemensu schválilo představenstvo dopravního podniku minulý týden v pondělí, informují dnešní Lidové noviny (LN). „A ve středu jsme uzavřeli nový kontrakt se Siemensem na takzvaný full service pro budoucí období 15 let,“ řekl listu ředitel dopravního podniku Martin Gillar.
Za správu 53 souprav pro linku C zaplatí dopravce ročně přibližně 500 milionů korun, uvádí deník. Částka je pohyblivá, promítají se do ní mimo jiné ceny energií nebo nájmů. „Je v ní započtena také oprava souprav. Oproti první nabídce Siemensu se nám podařilo vyjednat snížení ceny o téměř šest procent,“ sdělil Gillar Lidovým novinám.
Rozsáhlá oprava se bude týkat především výměny rámů podvozků, se kterými byly v minulosti problémy. Za 530 rámů zaplatí dopravní podnik 491 milionů korun bez DPH, uvádějí LN. Cestující se dočkají také nových plastových sedaček a modernějšího osvětlení.
Čtěte: Nový vládce Prahy? Advokát Hlína. Osedlal si DPP a vydělává miliony
Vozy M1, které na lince C jezdí od roku 2000, vyrobilo konsorcium firem Siemens, ČKD Praha a Adtranz. Protože společnosti Siemens patří technická dokumentace k vozům, neměl dopravní podnik podle LN v podstatě jinou možnost než dohodnout se právě s ní.
Siemens se o soupravy na lince C stará i v současnosti. Stávající kontrakt mu vyprší na konci roku 2019. O vozy metra na linkách A a B se stará Škoda Transportation.
Přečtěte si také o chystané trase D: