Menu Zavřít

Siemens hledá posily do týmu

9. 2. 2012
Autor: profit

Flotila vysokorychlostních vlaků Ruských železnic od společnosti Siemens nese výraznou českou stopu. Na vývoji a konstrukci vlajkové lodi Ruských železnic se podílejí inženýři z pražského a ostravského centra kolejových vozidel, které patří mezi tři nejvýznamnější vývojová centra koncernu Siemens.

Foto: Siemens

Vysokorychlostní elektrické jednotky Velaro RUS jezdí mezi Moskvou a Petrohradem od roku 2009. Díky provozní rychlosti až 250 km/h dokážou urazit vzdálenost 650 kilometrů za méně než čtyři hodiny. Ruské železnice provozují vysokorychlostní vlaky pod názvem Sapsan, což v překladu znamená sokol stěhovavý.

Jsme velmi potěšeni, že se na vývoji tak technicky náročného a zároveň úspěšného vozidla podílejí také vývojáři a konstruktéři z České republiky,“ prohlásil Jan Maj, ředitel divize Rail Systems společnosti Siemens, a dodal: „Již na vozidlech z první série pro Rusko se podílelo ostravské pracoviště. Velká spokojenost s výsledky naší práce je doložena tím, že jsme se zapojili do mezinárodního týmu, který pracuje na nových vozidlech pro druhou dodávku. Našim konstruktérům byla svěřena prestižní úloha navrhnout konstrukční řešení VIP oddílu.

České centrum pro vývoj kolejových vozidel je v rámci celosvětového koncernu Siemens, který je přítomný ve 192 zemích, třetí největší. Je lokalizováno v Praze a v Ostravě a v současnosti čítá 130 konstruktérů. Specializuje se na projekty v oblasti vysokorychlostních i regionálních vlaků či městské hromadné dopravy. České vývojové a konstrukční centrum firmy Siemens se stále rozšiřuje. „I nadále hledáme posily do našeho týmu v Praze a v Ostravě,“ doplňuje Jan Maj.

Ruské železnice (RŽD) na konci roku 2011 objednaly u společnosti Siemens již druhou sérii vlaků, která se skládá z osmi vysokorychlostních elektrických jednotek z řady Velaro. Součástí zakázky je i smlouva o jejich údržbě po dobu 30 let. Hodnota celé zakázky činí přibližně 600 milionů eur. Vozidla, která jsou navržena do extrémních povětrnostních podmínek o teplotách od -40 °C do +40 °C, budou vyrobena v závodě společnosti Siemens v Krefeldu, přičemž dodávka je plánována na leden 2014. Nová objednávka RŽD zdvojnásobí kapacitu současné ruské vysokorychlostní flotily, kterou tvoří výhradně vozidla značky Siemens, a posílí dopravu mezi Moskvou a Petrohradem.

Desetivozová vysokorychlostní elektrická jednotka Siemens Velaro RUS je dlouhá 250 metrů a pojme 604 cestujících. Vozidla jsou o 315 mm širší než například ICE 3, které provozují Německé dráhy (DB) v Německu, což je umožněno širším obrysem vozidel pro širokorozchodné ruské železnice. Nyní objednané vysokorychlostní jednotky navazují na předchozí úspěšnou dodávku. Jsou modifikovány podle rostoucího zájmu o přepravu a nabídnou cestujícím další prostory první třídy a komfortní VIP zónu. Ve všech vozech mají cestující možnost připojení na internet.

bitcoin_skoleni

Vlaky Velaro RUS využívají princip distribuovaného pohonu, který vyvinula společnost Siemens. Ten spočívá v umístění všech pohonů a technického vybavení pod podlahou jednotlivých vozů, a to po celé délce desetivozové jednotky. Tím se odlišují od starších typů vysokorychlostních vozidel, u kterých byl pohon soustředěn v čelních trakčních vozech bez prostoru pro přepravu cestujících, umístěných na obou koncích elektrické jednotky. Výsledkem distribuovaného pohonu je zvýšená přepravní kapacita přibližně o 20 %, větší zrychlení a snazší zvládnutí stoupání na tratích s vyšším sklonem. Tato technologie poskytuje výrazné zlepšení ekonomických ukazatelů oproti vozidlům starších typů.

Siemens patří mezi největší elektrotechnické firmy v Česku. Již 121 let je Siemens nedílnou součástí českého průmyslu a zárukou moderních a inovativních technologií. Vytváří bezmála 11 tisíce pracovních míst, což jej řadí mezi největší zaměstnavatele v Česku.

  • Našli jste v článku chybu?