Menu Zavřít

SILNÁ POZICE

18. 9. 2001
Autor: Euro.cz

Plzeňský Prazdroj

PRAHA – Pivovarnickou skupinu Plzeňského Prazdroje, která má na tuzemském trhu už podíl kolem 45 procent, nadále prošetřuje antimonopolní úřad. Konkurenti Prazdroje se totiž domnívají, že by plzeňská firma mohla svojí obchodní politikou bránit větší míře zastoupení ostatních značek v tuzemských restauracích.

MM25_AI

„Chceme ověřit, zda nějaký výrobce nezavazuje restaurace k odběru točeného piva pouze od jediného pivovaru, řekl šéf antimonopolního úřadu Josef Bednář. Uvedl, že například v roce 1997 se úřadu podařilo tyto praktiky zjistit u 7480 provozoven, které k výlučnému odběru svého piva zavázal právě Plzeňský Prazdroj. Jeho zástupce tvrdí, že zákon o ochraně hospodářské soutěže nijak neporušuje. „Znění našich obchodních smluv jsme již dříve konzultovali s experty z antimonopolního úřadu a ti žádné připomínky neměli. Kromě toho jsou stovky podniků, v nichž se vedle našich značek čepují i piva konkurenční, uvedl Michal Kačena, jenž Prazdroj mediálně zastupuje. Poukázal rovněž na průzkum agentury AISA, v němž čtyřicet procent respondentů zařadilo v žebříčku kvality piva na první místo Pilsner Urquell.

  • Našli jste v článku chybu?