Logistické a přepravní společnosti jsou vystaveny růstu cen ropy a pohonných hmot, posilování kurzu české měny a uzákonění celoročního omezení jízdy nákladních vozidel o víkendu a v pátek.
Společnost CS Cargo má se svýmizákazníky uzavřeny „naftové doložky“ a naši klienti vědí, že v zásadě platíi cenu nafty. Logistická firma, která není na růst ceny pohonných hmotzodpovědně připravena, se chová velmi neekonomicky a může být vystavena ohroženísvé činnosti. Předpokládáme, že takových firem je na trhu vysoký počet. Situace neodvratně spěje k bankrotům menších firem, které již nastaly a budou dálepokračovat. Vedle našich odhadů ukončí činnost až 30 procent menších přepravníchspolečností. Tento trend pozorujeme i v ostatních zemích Evropy.
CS Cargo se ovšem neztotožňuje s protesty hnutí ČESMAD na požadavek daňovýchúlev ze strany státu pro nákladní dopravce (vrácení spotřební daně). Tyto snahypovažuje za nepřiměřený nátlak na vládu. Neschopnost reagovat na cenu pohonnýchhmot a dohodnout se se zákazníkem je nedostatkem dané společnosti.
Návrhy na celoroční omezení jízdy nákladních vozidel, které v současnostihýbou politickou scénou, nejsou smysluplné. Navrhovatelé argumentují, že tentokrok povede ke zlepšení kvality životního prostředí, s čímž nesouhlasíme. Objemzboží, které bude nutné přepravit, se nijak nesníží. V případě prosazení návrhudojde pouze k přesunu dopravních kapacit do zbylých částí týdne, čímž významněvzrostou nároky na dopravní infrastrukturu (např. vyšší počet odstavnýchparkovišť, který je již nyní nedostatečný) a zvýšení provozu v těchto dnech.Podle našich odhadů dojde k nárůstu přepravní kapacity o 21 procent, což povedek nárůstu nákladů v našem segmentu a jejich promítnutí do cen pro zákazníka.Skutečně ekologickým řešením je pouze další zpřísňování ekologických norem pronákladní vozidla.