Menu Zavřít

Škoda Auto během pěti let v Číně investuje dvě miliardy eur

19. 4. 2017
Autor: profimedia.cz

Škoda Auto spolu s čínskou partnerskou firmou SAIC investuje v příštích pěti letech v Číně dvě miliardy eur, tedy bezmála 54 miliard korun. Výrobce rozšíří aktuální modelové řady o vozy s alternativními pohony a další vozy kategorie SUV.

Loni Škoda v Číně, která je největším odbytištěm značky, prodala rekordních 317 100 aut, což představuje meziroční růst o 12,6 procenta. Do roku 2020 by měl roční prodej přesáhnout 600 000 vozů. Automobilka v Číně od vstupu na tamní trh před deseti lety prodala více než dva miliony vozů.


O dění v automobilovém průmyslu jsme také psali:

Odbyt Audi padá. Kvůli sporu s čínskými prodejci

 Koncept audi e-tron


Do Číny putuje více než čtvrtina roční produkce Škody. „Tento růstový kurz v příštích letech ještě více urychlíme dalším budováním naší modelové palety. V popředí naší modelové ofenzivy na čínském trhu bude zejména rozšiřování nabídky vozů kategorie SUV. S modelem Kodiaq na trh přichází naše první velké SUV, další atraktivní modely budou následovat v rychlém sledu. Naším cílem je zdvojnásobit dodávky čínským zákazníkům na více než 600 000 vozů do roku 2020,“ uvedl předseda představenstva společnosti Bernhard Maier.

V Šanghaji Škoda vedle SUV Kodiaq představuje koncept elektromobilu Vision E s dojezdem 500 km. První sériový vůz značky s čistě elektrickým pohonem na trh přijde v roce 2020. Další novinkou je Octavia Combi. Tato karosářská verze se čínské veřejnosti představuje vůbec poprvé.

CIF24

Octavia je nejprodávanějším modelem Škody v Číně. Ze dvou milionů prodaných vozů Škody v této zemi bylo přes 1,1 milionu vozů řady Octavia, více než 305 000 vozů Rapid, téměř 268 000 superbů, 251 000 fabií a v zhruba 69 000 vozů Škoda Yeti.

Další články o Škodě najdete zde:

Elektrická Škoda Vision E má pohon 4×4. Na dálnici pojede sama a k nabíjení nepotřebuje kabel

Škoda chce do roku 2025 prodávat čtvrtinu aut na elektřinu


  • Našli jste v článku chybu?
Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).