Auto - reprezentaceKoupit si jako vůz k reprezentaci Fabii je neslýchané výstřednictví. Teď ale bude mít alibi šestého převodového stupně ten, kdo si koupí Fabii RS. Karel. Tak ve slavném Remarquově románu říkali kamarádi staršímu autu, v jehož útrobách hřímal sportovní motor a se kterým to pak s potěšením natírali veleslavným značkám.
Auto - reprezentace
Koupit si jako vůz k reprezentaci Fabii je neslýchané výstřednictví. Teď ale bude mít alibi šestého převodového stupně ten, kdo si koupí Fabii RS.
Karel. Tak ve slavném Remarquově románu říkali kamarádi staršímu autu, v jehož útrobách hřímal sportovní motor a se kterým to pak s potěšením natírali veleslavným značkám. Takovým Karlem teď může být poslední variace Fabie - sportovně laděná RS. V ostré verzi přebývá totiž už v Superbu a Octavii vyzkoušený emocionální a silný motor 1.9TDI s výkonem 96kW. Nejvíc tento agregát těží z proměnlivé geometrie lopatek turbodmychadla, a to je zdrojem toho úžasně sveřepého záběru od dvou tisíc otáček výš. Fabia RS má vcelku civilní vzhled - jen o pár centimetrů delší čelní spoiler a trochu sportovního tuningu v kokpitu. Kdo vydrží s nervy a nepolepí auto samolepkami tak, aby prozradilo své sportovní srdce, může díky dostatečně dobrým jízdním vlastnostem překvapit nejednu značku vyšší třídy. Nová Škoda Fabia RS byla jedním z trháků na ženevském autosalonu, kde se zároveň představila i soutěžní Fabia WRC. Existence té první podle pravidel podmiňuje existenci druhé. Ať už byl ale motiv vývoje Fabie RS jakýkoliv, na trh přišel první skutečně český Karel!
FOTO: ŠKODA AUTO