Menu Zavřít

Škoda nabídla pro Varšavu nejlevnější soupravy metra

23. 10. 2017
Autor: Škoda Transportation

Česká strojírenská společnost Škoda Transportation předložila v konkurzu na nové soupravy pro varšavské metro nejlevnější nabídku. Cena ale zajišťuje pouze polovinu bodů v soutěži, ve které chce uspět celkem pět výrobců. Škoda Transportation soupravy podle odborného tisku nabízí ve spolupráci s firmou Škoda Vagonka.

„Kdyby rozhodovala výlučně cena, lukrativní největší kontrakt v historii varšavského metra by získala česká Škoda Transportation,“ uvedl dnes na svém webu polský list Gazeta Wyborcza.

„Částka 1,6 miliardy zlotých (9,7 miliardy Kč) je nejnižší cena, kterou v soutěži na dodávku 45 souprav pro metro ve Varšavě podala česká Škoda. Vítězové předchozích kontraktů, firmy Alstom Konstal a konsorcium Siemens a Newag, byli dražší,“ uvedl deník.


Aktuální vývoj kolem prodeje, čtěte: Ani Číňané, ani Siemens. Škodu Transportation koupí Křetínský

Plzeňská malá domů. Majitelé Škody Transportation vyvedli na Kypr 20 miliard

 Současný největší akcionář Škody Transportation Tomáš Krsek


Připomněl, že varšavská podzemní dráha se už dva roky chystá na obnovu svého parku, jednak kvůli prodloužení druhé linky metra, jednak kvůli náhradě nejstarších sovětských a ruských souprav z 80. a 90. let. Nejprve má jít o 222 vagonů ve 37 soupravách, podle podmínek soutěže se však metro do 2,5 roku od podpisu kontraktu rozhodne, zda dokoupí od výrobce dalších osm souprav.

Na nákupy je určeno celkem 1,69 miliardy zlotých, z toho 1,39 pro první část. Nabídka měla být známa už v září, ale termín byl posunut, protože výrobci měli zodpovědět na téměř 500 otázek. Dnes v poledne komise otevřela pět obálek.


Čtěte: Firma ze skupiny Škoda Transportation dodá do Finska tramvaje za miliardy

Finský Transtech Oy, dceřiná firma skupiny Škoda Transportation, dodá až 65 tramvají pro finské Tampere. Hodnota kontraktu je 2,7 miliardy korun


Škoda svou nabídku ocenila na 1,608 miliardy zlotých, následoval švýcarský Stadler (1,656 miliardy), španělský CAF (1,749 miliardy), francouzský Alstom s továrnou Konstal v polském Chorzowě (1,797 miliardy) a rakouský Siemens ve spolupráci s firmou Newag z polského Nového Sadu (2,213 miliardy zlotých).

Metro ve Varšavě je poměrně mladé, funguje od roku 1995, druhá linka od roku 2015.

MM25_AI

Plzeňská Škoda Transportation už vyhrála tendr na tramvaje pro polskou metropoli za miliardy korun, město ale soutěž letos v srpnu zrušilo. Podle tisku by Varšavu 213 tramvají od Škody přišlo na 16,6 miliardy korun, což je více než činily celkové loňské tržby Škody Transportation. Město prý tendr zrušilo, protože by na tramvaje nemělo peníze.

O Škodě Transportation dále čtěte:

Komu doopravdy patří Metrostav či Škoda Transportation? Víme, kde to zjistíte

Nejen Číňané. Do hry o plzeňskou Škodu možná vstoupí Siemens


  • Našli jste v článku chybu?