NOVÉ KOMPAKTNÍ MPV Mladoboleslavská Škodovka měsíc před oficiální premiérou zveřejnila několik fotografií nového modelu roomster. Na trh by se měl dostat v létě a základní cena prý bude v rozpětí 350 až 500 tisíc korun.
Roomster je odvážnější něž předešlé škodovácké modely.
NOVÉ KOMPAKTNÍ MPV Mladoboleslavská Škodovka měsíc před oficiální premiérou zveřejnila několik fotografií nového modelu roomster. Na trh by se měl dostat v létě a základní cena prý bude v rozpětí 350 až 500 tisíc korun.
Automobilka Škoda Auto ještě před světovou premiérou na ženevském autosalonu odtajnila podobu nového modelu Roomster. Bude se vyrábět od února v nových výrobních prostorách závodu v Kvasinách a jeho prodej na hlavních evropských trzích včetně českého začne v létě.
Podle odhadů se základní cena této čtvrté modelové řady bude pohybovat od 350 do 500 tisíc korun. Přesné ceny ovšem firma zveřejní až na premiéře modelu v Ženevě 28. února.
Roomster byl poprvé představen v roce 2003 jako designová studie na autosalonu ve Frankfurtu nad Mohanem. Příznivý ohlas motoristických novinářů a mnoho dotazů potenciálních zákazníků vedly k rozhodnutí firmy vyvinout sériovou podobu vozu.
Nový rodinný vůz je prvním víceúčelovým vozem firmy. Výrazně je v něm oddělen prostor pro řidiče od místa pro cestující, kteří díky tomu získají větší pohodlí. Je také prvním zcela novým modelem firmy po pěti letech. Firma podle tisku předpokládá, že by již letos mohla prodat 15 tisíc kusů modelu.
Roomster firma nabídne s třemi benzinovými a třemi naftovými motory s mechanickou i automatickou převodovkou. Nový model je značně variabilní a nabízí více než 20 možností uspořádání kufru a zadních sedadel. Lze také upravovat prostor pro náklad a díky tomu se může zvětšovat ze základních 460 až na 1780 litrů.
Na evropském trhu míří roomster do segmentu kompaktních MPV, tedy rodinných víceúčelových vozů. Zájem o ně roste, zatímco před pěti lety se jich v Evropě prodalo 1,1 milionu, loni to byl už téměř dvojnásobek.
Roomster je jakýmsi křížencem malého auta a dodávky a tomu odpovídá i originální tvar karoserie. Vůz je dlouhý 4,2 metru, široký 1,68 metru a vysoký 1,6 metru. Nejdříve přijde na český trh koncem června. Mezi jeho konkurenty by mohly patřit například modely Opel Meriva či Ford Fusion, ale i lehká užitková vozidla Peugeot Partner či Citroen Berlingo. Na rozdíl od nich je ale roomster nižší a více přizpůsoben pohodlí osob.
Kvůli roomsteru firma výrazně investovala do rozšíření závodu v Kvasinách a přijala tam více než 2500 zaměstnanců.
V dalších letech chystá automobilka novou fabii, následovníka superbu a zřejmě i malý terénní vůz Yeti.
Zavazadlový prostor lze zvětšit až na 1780 litrů. foto: Škoda Auto
**JAK SE LIŠÍ OD STUDIE
Z původní studie Roomsteru, představené již dříve, toho mnoho nezbylo. Zůstaly jen světlomety, a i ty prošly tvarovou retuší. Přední maska a spodní část nárazníku je odrazem dosavadní konzervativity, typické pro všechny novodobé škodovky.
Ostřeji zahrocený prolis kapoty, protažený až do spodního spoileru připomíná způsob, jak se designéři podepsali na nové Octavii. Rozměry ani technické specifikace vozu zatím nejsou k dispozici.