Škoda Auto prodala v srpnu 55.940 vozů, což představovalo meziročně nárůst o 11,5 procenta. Od začátku roku prodeje vzrostly o 13,2 procenta na 493.200 vozů.
Autor: Škoda Auto
Hlavním tahounem v poslední době je především čínský trh. „Regiony střední a východní Evropa a zámoří dále rostou, v Číně náš odbyt překročil hranici 100 tisíc vozů,“ uvedl nový šéf Škody Winfried Vahland. V nejlidnatější zemi bylo od ledna do srpna prodáno 115.250 škodovek, což oproti srovnatelnému období loňského roku představovalo nárůst o 71,2 procenta. Celkově vzrostl odbyt na mimoevropských trzích bez Číny téměř o polovinu.
V Česku Škoda letos prodala 38.257 aut, což je nárůst o 9,4 procenta. V západoevropských zemích bez Německa dosáhla mladoboleslavská automobilka nárůstu prodeje o 27,4 procenta. Silnou poptávku hlásí například Portugalsko, Norsko, Švédsko, Finsko a Británie. „Ve střední a východní Evropě, i přes nadále složité poměry na trzích, zvýšila Škoda Auto jak odbyt, tak i podíl na trhu,“ dodal mluvčí firmy Rudolf Dreithaler. Nejoblíbenějším modelem je Octavia.