Škoda Auto předvedla první fotografie faceliftovaných modelů Fabia a Roomster. Vozy mají upravené přední masky, světla a nové motory.
Autor: Škoda Auto
Škodovka se vyzbrojila na březnový autosalon v Ženevě novými úpravami svých malých vozů. „Facelift zahrnuje i modelové varianty Scout, které se představí na autosalonu v Ženevě,“ říká mluvčí automobilky Evžen Krauskopf. Omlazený vzhled modelů Fabia a Roomster podtrhuje nová mřížka chladiče a trojrozměrně tvarované světlomety, které se podstatně rozšířily. Svou premiéru si na ženevském autosalonu odbudou moderní, většinou přeplňované motory.
V České republice bude celkově k dispozici pět zážehových a tři vznětové motory. Výkonové spektrum u benzinových agregátů sahá od 44 kW do 77 kW u modelu Fabia, respektive od 51 kW do 77 kW u modelu Roomster. „V Česku dlouhodobě nejprodávanější motorizace o zdvihovém objemu 1,2 litru dosáhla díky modernizaci motorové palety modelových řad Fabia a Roomster výrazného technického pokroku. Nový motor 1,2 TSI zaujme točivým momentem a silným zátahem v širokém spektru otáček při současně hospodárné ekonomice provozu,“ tvrdí Jan Hurt, vedoucí prodeje značky Škoda pro střední Evropu.
Přeplňovaný benzinový čtyřválec 1,2 TSI bude k dispozici ve dvou výkonových verzích – 63 kW a 77 kW pro obě modelové řady. Ve spojení s optimalizovanou dvouspojkovou převodovkou DSG, která pracuje se sedmi převodovými stupni, nabízí nový zážehový motor 1,2 TSI o výkonu 77 kW spotřebu 5,3 litru na 100 kilometrů. Obě výkonové varianty budou k dispozici také s pětistupňovou manuální převodovkou.
Naftové motory zahrnují výkonnostní spektrum od 55 kW do 77 kW při zdvihovém objemu 1,2 a 1,6 litru. Všechny vznětové motory jsou vybaveny filtrem pevných částic. Mezi nejdůležitější změny patří přechod na vysokotlaké vstřikování pomocí systému Common rail, který dosahuje vstřikovacích tlaků až 160 MPa a rychlá reakce piezo-vstřikovačů, umožňující provést až pět vstřiků v jednom taktu.