Škoda Auto loni zvýšila prodej vozů zejména v Číně a na západoevropských trzích. V tuzemsku odbyt klesl o 2,6 procenta na 56.504 vozů.
Autor: Jakub Stadler
Mladoboleslavská automobilka prodala v celém světě v loňském roce 684.226 vozů, tedy o 1,4 procenta více než v roce 2008. V Číně si koupili 122.556 aut, více než dvojnásobek oproti předloňsku. Nejsilnějším trhem západní Evropy bylo opět Německo, kde bylo zaregistrováno 190.717 škodovek, což byl meziroční nárůst o 57,3 procenta. V Německu Škodě výrazně pomohla šrotovací prémie. Výrazný pokles prodejů naopak firma zaznamenala ve východní Evropě.
Nejprodávanějším modelem firmy byla Škoda Octavia, která těsně předstihla model Fabia. Nejrychleji však rostl odbyt luxusního modelu Superb o 73,7 procenta na 44.548 vozů. Škoda v roce 2009 také představila dvě novinky, a to terénní Škodu Yeti a Superb Combi. Yetiho si od července koupilo 11.018 lidí, kombi verzi Superbu, která se začala prodávat až v prosinci, 735 zákazníků.
Na letošní rok Škoda konkrétní plán prodeje zatím nezveřejnila. „Naději na pozitivní vývoj vkládáme do nedávno představených a dále v novém roce připravovaných modelů a do expanze na další rozvíjející se trhy,“ uvedl člen představenstva Reinhard Fleger.