Menu Zavřít

Škodě Auto se loni dařilo zejména v Číně a západní Evropě

15. 1. 2010
Autor: profit

Škoda Auto loni zvýšila prodej vozů zejména v Číně a na západoevropských trzích. V tuzemsku odbyt klesl o 2,6 procenta na 56.504 vozů.

Autor: Jakub Stadler

Mladoboleslavská automobilka prodala v celém světě v loňském roce 684.226 vozů, tedy o 1,4 procenta více než v roce 2008. V Číně si koupili 122.556 aut, více než dvojnásobek oproti předloňsku. Nejsilnějším trhem západní Evropy bylo opět Německo, kde bylo zaregistrováno 190.717 škodovek, což byl meziroční nárůst o 57,3 procenta. V Německu Škodě výrazně pomohla šrotovací prémie. Výrazný pokles prodejů naopak firma zaznamenala ve východní Evropě.

MM25_AI

Nejprodávanějším modelem firmy byla Škoda Octavia, která těsně předstihla model Fabia. Nejrychleji však rostl odbyt luxusního modelu Superb o 73,7 procenta na 44.548 vozů. Škoda v roce 2009 také představila dvě novinky, a to terénní Škodu Yeti a Superb Combi. Yetiho si od července koupilo 11.018 lidí, kombi verzi Superbu, která se začala prodávat až v prosinci, 735 zákazníků.

Na letošní rok Škoda konkrétní plán prodeje zatím nezveřejnila. „Naději na pozitivní vývoj vkládáme do nedávno představených a dále v novém roce připravovaných modelů a do expanze na další rozvíjející se trhy,“ uvedl člen představenstva Reinhard Fleger.

  • Našli jste v článku chybu?