Sliby se mají plnit nejen o Vánocích. A Marcel Červený ten svůj loňský splnil do puntíku. Na přelomu předchozí zimy a jara se totiž šéf technologické společnosti BiQ Group dušoval, že firma s již tehdy téměř půlmiliardovým obratem v budoucnu nadále poroste. A přesně to se nyní děje, neboť součástí skupiny se nově stává brněnská agentura PUXdesign, která se dlouhodobě specializuje na zakázkový vývoj webových aplikací a klientských portálů.
Přesnou hodnotu transakce ani jedna ze zúčastněných stran neuvedla, dle dostupných informací se však částka pohybuje v řádu vyšších desítek milionů korun, za něž BiQ Group náleží většinový podíl. To vše v situaci, kdy se loňský obrat PUXdesignu čítajícího 55 zaměstnanců vyšplhal na úroveň 65 milionů, zatímco jeho valuace dosáhla rovné stovky.
„Naše strategie pro budování BiQ Group stojí na vývoji komplexních řešení pro ty největší hráče na trhu, neustálém prohlubování kompetencí, zajištění dostatečných vývojářských kapacit a dlouhodobém rozvoji dodaných systémů. Poskytujeme zázemí pro technologické firmy s obrovským růstovým potenciálem a unikátním know-how. Nadto si zakládáme na společné vizi a názorové blízkosti,“ řekl úvodem šéf BiQ Group Červený. „S PUXdesignem jsme si po všech stránkách sedli a jsme rádi, že se stávají součástí naší skupiny. Věřím, že dokážeme poskytnout kvalitní zázemí, zavedení potřebných procesů a tím i podporu pro co nejrychlejší růst dceřiných společností,“ doplnil vzápětí.
Směr západ
Brněnský PUXdesing působí na trhu od roku 2004. Na jeho zakázková řešení v oblasti klientských portálů, e-commerce a webových aplikací se v minulosti rozhodla vsadit celá řada méně i více známých firem. Stačí vzpomenout například na jednoho z největších tuzemských dodavatelů zemědělské techniky Agrotec, nadnárodní společnost Y Soft, Komerční banku či japonského výrobce tiskáren Konica Minolta.
Zakladatel a současně i šéf PUXdesignu Tomáš Hložánek si od spojení s Červeného BiQ Group slibuje, že díky němu bude v příštích měsících a letech podobně zvučných jmen přibývat, a to nejen v rámci Česka. „Společně se chceme posunout také na západní trhy, k čemuž je potřeba další významná profesionalizace i znalost tamního byznysového prostředí,“ vyjmenoval jeden z hlavních důvodů prodeje vlastní firmy.
Jedno zvučné jméno za druhým
Hložánkova společnost postavila své projekty na platformách Kentico Software, Orchard Core či Smartstone. Její hlavní přidanou hodnotou pak je skutečnost, že je schopna dodat zákazníkům komplexní řešení budovaná od samého počátku a následně je dlouhodobě rozvíjet.
Stejný cíl si v minulosti dala i samotná BiQ Group, která byla původně známa pod jménem BOOTIQ. K přejmenování společnosti došlo loni v únoru, přičemž tento krok završil období jakési postupné proměny vlastní struktury, jejímž záměrem bylo stát se v očích svých zákazníků čitelnější a jasně vymezit kompetence v jednotlivých technologických oblastech poté, co se skupina rozrostla o několik dalších společností. Jmenovitě se jednalo o firmy Novasoft, EEA a Bluesoft. Značka BOOTIQ jako taková nicméně zůstala zachována – stala se jedním z dceřiných podniků BiQ Group.
Také Červeného firma se může pyšnit velmi prestižním seznamem klientů, jimž svá řešení dodává. Jsou mezi nimi například společnosti T-Mobile, Škoda, Allianz pojišťovna, Sazka a spousty dalších. Majitelem BiQ Group čítající na 460 vývojářů a jiných specialistů je technologická skupina InTeFi podnikatele Lukáše Nováka.