Menu Zavřít

Sličná dáma s prckem

20. 3. 2003
Autor: Euro.cz

Nissan

bitcoin_skoleni

PRAHA (tpk) – Automobilka Nissan už nepřekvapuje svými dobrými finančními výsledky, ale v poslední době zaujala hlavně zajímavými křivkami svých modelů. V Ženevě šéf automobilky Carlos Ghosn na počátku tohoto měsíce evropskému trhu představil sportovní kupé 350Z (v Japonsku označované Fairlady, sličná dáma), do Česka minulý týden dorazila dlouho očekávaná nová generace Micry.
Na sporťák od Nissanu, který je k dispozici ve dvou stupních výbavy, začali prodejci v západní Evropě přijímat první objednávky. Základní verze s šesti airbagy, automatickou klimatizací či xenonovými světlomety vyjde v Německu na 33 500 eur, luxusnější verze s kůží čalouněnými sedadly a špičkovým audiosystémem Bose na 35 900 eur. Zákazníci dostanou první vozy letos v říjnu. Základní cena v Česku patrně příliš nepřesáhne 1 100 000 korun.
Nová micra by mohla zahýbat pořadím v prodejnosti malých vozů. Ve třídě, v níž se bude potýkat třeba s Toyotou Yaris, Hyundai Getz, Citroenem C3, Renaultem Clio, Hondou Jazz a především Škodou Fabia, je její největší předností určitě nepřehlédnutelný design. Přestože asijské automobilky vzhled vozů často přizpůsobují evropským tvarům, Nissan se vydal opačným směrem. Zatím se mu to už alespoň jednou v případě micry vyplatilo. Malý vůz získal na ženevském autosalonu cenu European Automotive Design Award za rok 2003, vyhlašovanou Designers (Europe), divizí společnosti Fontignies Consulting.
Zajímavá ale micra není jen zvnějšku. V kabině totiž řidiči nebo spolucestující najdou spoustu užitečných prvků: shora vyklápěný sedák spolujezdce, pod nímž je úložný prostor, schránku na mobilní telefon či háček u přístrojové desky sloužící k zavěšení tašky. Zadní lavice se dá posunovat o 20 centimetrů v závislosti na tom, chce-li mít posádka více místa na zavazadla, nebo na zadních sedadlech.
Micry se vyrábějí v továrně v britském Sunderlandu a automobilka je dodává se čtyřmi druhy motorů. Na výběr jsou tři celohliníkové benzinové čtyřválce o obsahu 1,0, 1,2 a 1,4 litru s proměnným časováním ventilů a turbodiesel 1.5dCi o výkonu 48 kW s přímým vstřikováním paliva commonrail. Nejlevnější litrová verze stojí v základní výbavě 282 tisíc korun, za nejluxusnější provedení s motorem 1,4 litru zákazník zaplatí 409 tisíc.

  • Našli jste v článku chybu?