„Nemovitost může sloužit jak ke komerčním, tak administrativním účelům. Nebo je možnost k revitalizaci budovy na rekreační byty, o které by mohla jevit zájem i zahraniční klientela,“ stojí v nedávno zveřejněném inzerátu. Za požadovanou cenu 7,5 milionu korun získá kupec dvoupodlažní budovu o rozloze více než 1600 metrů čtverečních.
Prodej historické budovy na konci takzvaného Teplického semmeringu - nedávno opravené tratě z Mostu přes Dubí až na Moldavu - je přitom poměrně překvapivý. Správa železnic se budovy chtěla zbavit od roku 2010, o šest let později se domluvila s moldavskou radnicí. Ta ji koupila za 3,23 milionu korun a pomalu začala s její revitalizací a oživováním.
Na konci loňského roku se ale situace rapidně změnila. Nové vedení krušnohorské obce se starostkou Lenkou Novákovou v čele rozhodlo, že se cenné stavby, u níž se dřív křižovaly vlaky z Německa a Česka, než na konci druhé světové války roztrhali přeshraniční úsek železnice Rusové, zbaví.
První vlak do stanice Moldava přijel v prosinci 1884, o půl roku později už odtud vlaky s uhlím jezdily až do Saska. Trať vybudovala a provozovala společnost Pražsko-duchcovská dráha.
V roce 1938 působil na moldavském nádraží jako výpravčí známý spisovatel Adolf Branald. A když po druhé světové válce po vytrhání kolejí do Německa stanice ztratila svou původní důležitost, na několik desetiletí se z ní stalo zázemí s ubytovnou pro žáky železničního učiliště.