Koupit si malý automobil za cenu, za kterou lze pořídit vůz nižší střední třídy, znamená mít skutečně pádné důvody. Nissan Micra stojí v nejvyšší verzi výbavy necelý půlmilion korun. Skoro žádné další peníze není třeba přihazovat, protože z možného vybavení má kromě metalízy za devět tisíc úplně všechno. Přesto mu dá spoustu práce přesvědčit zákazníky.
Tím nejdůležitějším argumentem je turbodiesel s výkonem 82 koní. Posílená patnáctistovka (oproti slabší verzi o 17 koní) není od začátku dokonale tichá, ale po zahřátí se zklidní. Do kabiny pak proniká pouze sípání turba, které se v otáčkách přidává, aby z Micry stvořilo ochotně akcelerující vůz. Pružnost motoru se uplatní hlavně při předjíždění na okresních silnicích, na dálnici při rychlostech nad 140 kilometrů si jí řidič už moc neužije. Přesto byla Micra testovaná týdeníkem EURO schopná dosáhnout z kopce dvoustovky, aniž by tím trpěla stabilita automobilu. V rozích karoserie umístěná kola dodávají vozu jistotu také v ostrých zatáčkách či při kličkování ve městě. Micra ochotně a přesně reaguje na změny směru, a i když má volant tenký věnec, padne do ruky dobře stejně jako hlavice řadicí páky.
Zdaleka nejvíce schopností se však skrývá ve spotřebě agregátu. Snadno si vystačí s pěti litry nafty na sto kilometrů, a to včetně jízd po městě. Pokud řidič nepřibije pedál plynu k podlaze, na plnou 46litrovou nádrž zvládne zdolat kolem osmi set kilometrů. Při opatrném zacházení by k čerpací stanici nemusel na cestě do Paříže ani jednou.
Když ale dojde na zbytek automobilu, začíná přituhovat. Předpoklady ve výbavě přitom vůz rozhodně má. Inteligentní klíč, díky němuž řidič nemusí vyndavat dálkový ovladač z kapsy ani pro otevírání vozu, ani při jeho startování, vypadá v Audi A8 samozřejmě, ale v malém Nissanu kouzelně. Šestero airbagů, velice chytrý a přehledný palubní počítač či množství různých přihrádek a zásuvek spolu s posouvatelnou zadní lavicí, tím vším Micra boduje.
Japonský vůz ale na druhou stranu ztrácí oproti levnějším verzím v interiéru šarm. Béžovou barvu palubní desky nahradila rádoby luxusní černá, která zbavuje kabinu vzpomínek na šedesátá léta, přitom však nedotahuje pocit komfortu na špičku. Černý kožený volant obšitý modrou nití či stejně vroubené sedačky jsou příjemnými detaily stejně jako kulatý digitální displej automatické klimatizace. Na posunutí interiéru o třídu výše, jak by napovídala bezmála půlmilionová cena, ovšem nestačí. Styl méně vybavených verzí je mnohem výraznější a pro posádku útulnější.
Smutné je, že nakonec se člověk musí rozhodnout, zda dát přednost retro designu, nebo úspornému a živému motoru. Patnáctistovku s výkonem 82 koní totiž v jiné výbavě než Tekna Nissan v Česku neprodává.
Nissan Micra 1,5 dCi Tekna
Motor přeplňovaný vznětový čtyřválec
Objem 1461 cm3
Max. výkon 60 kW
Převodovka 5stupňová, manuální
Nejvyšší rychlost 170 km/h
Průměrná spotřeba 4,5 litru na 100 km
Základní cena 489 000 Kč
Klady
- živý motor
- nízká spotřeba
- rozsáhlá výbava
Zápory
- méně šarmu v interiéru
- vysoká cena