České aerolinie za prvních devět měsíců letošního roku prodělaly 324 milionů korun. Ve vedení ČSA jsou však s tímto výsledkem spokojeni, alespoň částečně. Ještě před několika měsíci totiž šéfové firmy mluvili o půlmiliardovém prodělku. Vylepšené výsledky přičítají tomu, že se podařilo otočit trend zvyšování nákladů před výnosy, a tím i udržet hospodářský výsledek nad úrovní plánu. „Plán za celý rok 2006 i nadále počítá s výsledkem na úrovni roku 2005,“ uvedla firma v prohlášení. Jinak řečeno se ztrátou půl miliardy korun.
Celkové firemní provozní výnosy meziročně vzrostly o 5,6 procenta na 17,79 miliardy korun. Na růstu se podílela jak pravidelná, tak i charterová přeprava. Celkové provozní náklady ČSA za prvních devět letošních měsíců dosáhly 17,81 miliardy korun. Počet přepravených cestujících vzrostl o pět procent na 4,2 milionu cestujících.
Ředitel ČSA Radomír Lašák tvrdí: „Pracujeme na vnitřní efektivitě.“ To se společnosti daří jen v některých oblastech, takových, které může ovlivnit management firmy, především těch nepersonálních. „Bohužel se totéž nepovedlo v personální oblasti,“ dodal Lašák. Vedení firmy se nepodařilo dohodnout s odbory, které trvají na osmiprocentním ročním růstu platů, jak jim to zaručuje kolektivní smlouva. ČSA tedy musí letos vydělat na platy o 400 milionů korun víc než loni. K tomu dalších 200 milionů korun na splátky nových letadel. „Abychom na konci roku mohli vykázat stejný hospodářský výsledek jako loni, musíme letos vydělat o 600 milionů korun více,“ přiznává Lašák.