Dopravní podnik (DPP) bude moci pronajmout reklamní plochy na 300 autobusech. Městský soud v Praze zrušil dvě předběžná opatření, která plochy ponechávala v nájmu společnosti Rencar. Pře mezi dopravním podnikem a společností Rencar trvá už řadu měsíců a eskalovala v soudní boj.
Dopravní podnik teď chce reklamní plochy přenechat výherci lednového výběrového řízení. „Rozhodnutí Městského soudu v Praze jednoznačně vítáme. Je důkazem, že naše dlouhodobá snaha o transparentnější provozování reklamy v prostorách DPP se vyplácí,“ uvedl generální ředitel a předseda představenstva DPP Martin Gillar. „Soudní rozhodnutí je pro nás jasným signálem, že můžeme vypisovat výběrová řízení na pronájem volných reklamních ploch, neplatí tak tvrzení Rencaru o exkluzivitě,“ dodal.
Vítěz tendru získal právo na pronájem reklamních ploch pro 150 autobusů typu SOR NB12 a 150 autobusů typu SOR NB18. Za půlroční pronájem reklamních ploch nabídl podniku víc než tři miliony korun. „S jistou mírou zjednodušení lze říct, že zatímco ve výběrovém řízení jsme dosáhli nabídkové ceny nájmu 1750 korun za pronájem jednoho reklamního nosiče na půl roku, podle dvacet let staré a navíc podle našeho názoru neplatné smlouvy nám Rencar platí zhruba 385 korun za jeden reklamní nosič ročně,“ uvedl vedoucí odboru marketing a komunikace dopravního podniku Josef Voltr.
Dopravní podnik podle něj chce pokračovat v podobných poptávkových řízeních. „Už máme vytipované další možnosti. Již brzy také vyhlásíme velké výběrové řízení na pronájem všech ploch v majetku dopravního podniku,“ doplnil.
„K odůvodnění Městského soudu jsme kritičtí. Předběžná opatření měla preventivně zamezit dopravnímu podniku v krocích, které by poškozovaly Rencar. Ve spolupráci s DPP budeme dle platné smlouvy standardně pokračovat,“ konstatoval generální ředitel Rencaru Pavel Slabý. Přesto bude společnost Rencar bude rozhodnutí soudu respektovat.
Přečtěte si rozhovor se šéfem společnosti Rencar:
Pavel Slabý: O prodeji podílu Rencaru jsme nikdy neuvažovali
Rencar je podle Slabého připravený podat nové návrhy na předběžná opatření, pokud by se objevily jakékoli pokusy dopravního podniku omezit podnikatelské aktivity firmy. „Věřím, že se DPP ztotožní s názorem soudu a k ničemu takovému nedojde a předběžná opatření nebudou skutečně potřeba,“ zmínil.
Dopravní podnik vede s Rencarem soudní spor také o platnost smlouvy z roku 1997. Podle DPP je smlouva mezi společnostmi neplatná. „Tehdy ji mimo jiné podepsal v rozporu se stanovami DPP pouze jeden člen představenstva, měli být dva, a vykazuje řadu dalších vad,“ uvedl už dříve Martin Gillar. Podle Slabého ale bylo podepsáno konsolidované znění, které již za DPP podepsali dva členové představenstva.
Rencar vznikl v roce 1990 jako dceřiná společnost dopravního podniku. Od roku 2001 je jejím majoritním akcionářem Europlakat, který je součástí mezinárodní skupiny JCDecaux.