Menu Zavřít

Specialista na chudou směs

3. 7. 2003
Autor: Euro.cz

Ford Motor

GENK (tpk) – Modernizovaná verze manažerského vozu v pojetí Fordu – modelu Mondeo – se objevila na brněnském autosalonu počátkem června. Předminulý týden automobilka ve své továrně v belgickém Genku představila pro spořivější zájemce nový benzinový motor o objemu 1,8 litru s názvem Duratec SCi (Smart Charge Injection) s přímým vstřikováním benzinu. Pohonná jednotka pracuje na podobném principu jako agregát FSI, který má ve své nabídce koncern Volkswagen: při úsporné jízdě nebo s nezařazenou rychlostí se spaluje takzvaná chudá směs, obsahující větší podíl vzduchu. Technické parametry výrobce uvádějí, že mondeo dosahuje s novým motorem kombinované spotřeby 7,2 litru na 100 kilometrů.
Týdeník EURO sice neměl příležitost ověřit, zda udávané číslo odpovídá, protože testovací jízdy zahrnovaly okruh zhruba 200 kilometrů, mohli jsme však posoudit jiné vlastnosti agregátu. Osmnáctistovka je v běžně používaných otáčkách velmi tichá, tomu, aby se do nich nedostávala tak často, napomáhá nová šestistupňová manuální převodovka MMT6. Motor by však mohl být pružnější. Pokud jde o rychlost, výkon 130 koní (96 kW) bohatě stačí. Mondeo je ochotné zrychlit z nuly na sto kilometrů v hodině za 10,5 sekundy a jeho maximální rychlost údajně dosahuje 207 kilometrů.
Duratec SCi 1,8 by se mohl stát důvodem dalšího zvýšení zájmu o značku Ford. Za pět měsíců letošního roku si tyto vozy v Česku zakoupilo o 33 procent více zákazníků než v minulém roce a prodalo se 761 exempářů mondeo (přírůstek 1,2 procenta oproti stejnému období loni).

  • Našli jste v článku chybu?