F-Type SVR je oficiálně nejsilnější sériově vyráběný Jaguar, ale existuje ještě ostřejší varianta. Tu bohužel už nekoupíte. Divize SVO představila v roce 2014 coby svůj úplně první speciální automobil model Project 7. Ten je v základu hodně podobný modelu F-Type SVR, ostatně motor disponuje stejným výkonem.
Jenže britská specialita, která vznikla pouze v počtu 250 kusů, dostala důkladně přepracovaný podvozek, jinak nastavenou geometrii kol a především klasický zadní pohon. To dělá z Jaguaru Project 7 ještě větší specialitu, protože modely SVR jsou čtyřkolky. Oproti vozu F-Type SVR je Project 7 také výrazně lehčí.
Částečně za to může absence mezinápravové spojky, hlavním důvodem je ale střecha u roadsteru. Žádná tlačítka pro elektrické stahování u modelu Project 7 nenajdete.
Střecha je sestavena ze tří karbonových dílů a plátna, poskládat si to musíte ručně.
Svezení s Jaguarem Project 7 je ještě větší zážitek než se SVR. Protože výfuk mají obě verze stejný, zvuková kulisa je téměř identická, jenže v Projectu 7 je vše intenzivnější. Závodní skořepiny vás dokonale drží, auto umí být na silnici divočejší, podvozek je preciznější… a k tomu karoserie s obrovskými karbonovými díly a designem ve stylu D-Type. Pokud se někdy svezete, Project 7 vám ukáže v praxi nejen špičku nabídky Jaguaru vůbec, ale také to, co znamená vrcholný řidičský zážitek. My jsme to štěstí měli a na tu jízdu budeme ještě dlouho vzpomínat.