Dalšímu z pokusů o vylákání přihlašovacích údajů do internetového bankovnictví čelili minulý týden klienti České spořitelny.
Během týdne se objevily hned dva různé phishingové e-maily. Méně důvěryhodný z nich lákal přihlašovací údaje v angličtině. Druhý, důmyslnější, informoval potenciální oběť o nezdařené transakci v internetovém bankovnictví v češtině a odkazoval na podvrženou, ale věrohodně vyhlížející stránku banky. Ta opět vyžadovala potvrzení uživatelského jména a hesla.
Spořitelna své klienty varovala před reakcí na tyto e-maily na svých stránkách. „Nemáme informace o tom, že by kdokoli z klientů na zprávu zareagoval a byl poškozen. I pokud by někdo na e-mail reagoval, se znalostí pouhých dvou identifikačních údajů není možné službu SERVIS 24 zneužít,“ informovala banka s tím, že nikdy s klienty nekomunikuje prostřednictvím elektronické pošty. K potvrzení transakce v on-line bankovnictví navíc Česká spořitelna používá autorizační SMS.