Menu Zavřít

Sportbar není zlatý důl

14. 6. 2004
Autor: Euro.cz

V Česku už to je jako v Anglii, na fotbal se nechodí domů, ale do sportbaru. Ty rostou jako houby po dešti, portugalské Euro můžou fanoušci sledovat na velkoplošné obrazovce s půllitrem v ruce. Pro hospodské je symbióza sázek a piva výhodná, neplatí to ale pro každého.

Sazka, Fortuna i Tip-sport sice expandují, rozhodně se jim ale nechce pronikat do každé malé hospůdky. Orientují se jen na velké sportbary s vysokou návštěvností, jejichž síť je ve velkoměstech už poměrně hustá. Šanci na nový sázkový kout tak mají už jen vlastníci barů v menších městech, kam dosud módní vlna nedorazila. A pak je tu ještě fungl nový problém - nutnost platit velké peníze za přenosy České televizi. Za jeden fotbalový zápas v průměrně velké hospodě musí majitel Kavčím horám hradit podle zákona několik tisíc korun, celý portugalský turnaj ho vyjde asi na sto tisíc korun. Proč ten náhlý výdaj? „Máme velké náklady na autorská práva za přenosy ze šampionátů a špatnou finanční situaci,“ vysvětluje veřejnoprávní televize. Už jí nestačí koncesionářské poplatky, novým fíglem, jak zalepit díry v rozpočtu, je kasírování restaurací. Televizní manažeři si na něj vzpomněli těsně před Eurem, zatím stačili podepsat smlouvy se zhruba dvacítkou restaurací, celá akce zavání na dálku improvizací a křečovitým lepením děr v lodi, do které zatéká.

  • Našli jste v článku chybu?