Hosté ze slevomatů se nevracejí, sázíme proto na stálou klientelu, říká šéf hotelu NH Prague
Když Petr Nešpůrek v roce 2004 otevíral pro Orea Hotels pobočku v Bratislavě, stal se jedním z nejmladších hotelových ředitelů v Česku. Bylo mu tehdy pouhých pětadvacet let. V posledních deseti letech sbíral zkušenosti také v Harrachově, Plzni a Olomouci. Před třemi roky přešel do Prahy, kde šéfuje hotelu NH Prague. Jedinému ubytovacímu zařízení s vlastní lanovkou, kopcovitým parkem a prominentním sousedem, který láká německou klientelu.
* Začínal jste v restauraci, kterou restituovala vaše rodina. Lze zkušenosti z rodinné firmy přenést i do čtyřhvězdičkového hotelu?
Naše rodina drží hotelovou tradici po několik generací. Již můj pradědeček měl hotel u Brna. Po revoluci z něj zbyla pouze restaurace, ve které jsem začínal. Už tenkrát jsem věděl, že chci v tradici pokračovat. Proto jsem vystudoval hotelovou školu a poté získal stipendium na prestižní australské Bond University. Pracoval jsem v Itálii, Austrálii a Velké Británii. To nejdůležitější, co jsem si mohl vzít ze zkušenosti z rodinné firmy, jsou dobré základy a historie, o kterou jsem se mohl opřít. Koneckonců i můj mladší bratr mě následuje. Momentálně řídí velký čtyřhvězdičkový hotel v Brně.
* Pražský hotel NH láká hosty mimo jiné na svého souseda Karla Gotta a na vlastní lanovku. Nakolik je to atraktivní – třeba pro německou klientelu, která na Gotta hodně slyší?
Cesta lanovkou, nádherný výhled na centrum Prahy a spousta venkovních parkových ploch jsou ty nejlepší marketingové atributy, díky nimž nás naši hosté opakovaně vyhledávají. Proto se snažíme ve všech propagačních materiálech zmiňovat právě lanovku s krásným výhledem. A vila Karla Gotta? Ano, drtivá většina našich německých hostů je velice dobře informovaná o tom, že jsme de facto sousedi, nicméně toto nikde veřejně nepropagujeme, abychom našemu slavíkovi nenarušovali soukromí.
* Odkud k vám jezdí nejvíce hostů? Které regiony považujete za perspektivní a které jsou naopak již za horizontem?
Nejvíce k nám jezdí hosté z Německa. Je to dáno několika aspekty. Ten nejdůležitější je, že společnost NH Hotel Group je jednou z největších hotelových sítí v Německu. A je velice dobře hodnocena. Následuje Itálie a samozřejmě Španělsko. Asie je jedním z velmi rychle se rozvíjejících a velmi perspektivních trhů. Takže země, jako je Čína, Thajsko, Korea, brzy doženou ty evropské. Naopak letos i v loňském roce jsme zaznamenali úbytek hostů z Ruska.
* Hotel NH Prague je domovský hotel české fotbalové reprezentace. Co vám to přináší?
Česká fotbalová reprezentace je pro nás jedním z nejdůležitějších obchodních partnerů. Já jako velký fotbalový fanoušek si toho nesmírně vážím a jsem na to velmi hrdý. Je to pro hotel velmi dobrý marketingový a obchodní artikl. Díky tomu, že u nás pravidelně spává fotbalová reprezentace, se nám podařilo získat několik nových obchodních partnerů, jako jsou Puma, T-Mobile, a v neposlední řadě také německou fotbalovou reprezentaci při jejím červnovém pobytu na mistrovství Evropy do 21 let. Celkově je sportovní segment velmi zajímavý, a to především tím, že je velmi náročný na servis. Sportovci jsou ale velmi pozitivní a milí hosté, a pokud jsou spokojeni, obvykle zůstávají svému hotelu věrni.
* Mnoho hoteliérů si stěžuje na různé slevomatové akce, které nalákají na dumpingovou cenu klientelu, jež se pravděpodobně již nevrátí. Jakou máte s takovými hosty zkušenost?
Pražský trh byl od roku 2009 ve velkém útlumu. Mnoho hoteliérů bylo nuceno sáhnout k takovým prodejním kanálům. Podle mě šlo ale o špatnou obchodní strategii. Většina hostů, kteří si kupují slevové pobyty přes internet, nevyužije žádné další služby hotelu a procento hostů, kteří se vrátí zpět a zaplatí vyšší cenu, je velmi nízké. Navíc hotel stejně nejvíce poptávají v hlavní sezoně, kdy jsou takové akce nejméně zapotřebí. Proto podobné akce omezujeme na minimum a striktně jen na vedlejší sezonu.