Menu Zavřít

Čechům chutná prosecco. Loni spotřeba stoupla o polovinu na 3,7 milionu lahví

27. 9. 2018
Autor: Profimedia.cz

Obliba italského šumivého vína prosecco mezi českými konzumenty rapidně roste. V roce 2017 se podle statistik asociace Valori Italia v Česku prodalo 3,7 milionu lahví tohoto vína, což představuje meziroční 46procentní nárůst.

„Rostoucí oblibu pozorujeme zejména v posledních třech letech. Prosecco je lidmi vnímáno jako lehký nápoj, který je možné pít kdykoliv,“ říká Marek Žižkovský, manažer značky Mionetto, jedničky mezi šumivými víny na českém maloobchodním trhu podle agentury Nielsen.

Za větším zájmem o prosecco podle něj stojí vnímání italského šumivého vína, zejména větší civilnost oproti sektům, které jsou vhodné spíše pro slavnostní příležitosti. Na prodejnosti se také podílí popularita míchaného nápoje Aperol Spritz, kde je prosecco objemově hlavní ingrediencí.

Podle asociace Valori Italia, která uděluje certifikace výrobcům prosecca, se v loňském roce mimo domovskou Itálii vypilo 3,5 miliardy lahví nápoje, nejvíce ve Velké Británii (29procentní podíl), USA (26 procent) a Německu (11 procent). Česká republika se s 3,7 milionu lahví posunula na 12. příčku z hlediska konzumace.

Prosecco je šumivé víno z odrůdy Glera, pocházející z vinic na severu Itálie. Vyrábí se druhotným kvašením hroznů, v případě kategorie prosecco spumante stejným způsobem jako sekty.

 Celosvětový prodej prosecca mimo Itálii a prodej prosecca v Česku

Přečtěte si: Pálenice v Česku jedou naplno. Stát na dani vybere o stovky milionů víc

ilustrační foto

Dále čtěte:

Nové trendy mění ceny: Zdravé máslo na maximech, mouka i cukr zlevňují

Koláče, brambory nebo halušky. I naši prezidenti jedli jako lidi

MM25_AI

Češi zůstávají s odstupem největšími pivaři. Na druhé místo se propili Rakušané

Minirevoluce. Malé pivovary se v tichosti slučují do skupin

  • Našli jste v článku chybu?