„Rostoucí oblibu pozorujeme zejména v posledních třech letech. Prosecco je lidmi vnímáno jako lehký nápoj, který je možné pít kdykoliv,“ říká Marek Žižkovský, manažer značky Mionetto, jedničky mezi šumivými víny na českém maloobchodním trhu podle agentury Nielsen.
Za větším zájmem o prosecco podle něj stojí vnímání italského šumivého vína, zejména větší civilnost oproti sektům, které jsou vhodné spíše pro slavnostní příležitosti. Na prodejnosti se také podílí popularita míchaného nápoje Aperol Spritz, kde je prosecco objemově hlavní ingrediencí.
Podle asociace Valori Italia, která uděluje certifikace výrobcům prosecca, se v loňském roce mimo domovskou Itálii vypilo 3,5 miliardy lahví nápoje, nejvíce ve Velké Británii (29procentní podíl), USA (26 procent) a Německu (11 procent). Česká republika se s 3,7 milionu lahví posunula na 12. příčku z hlediska konzumace.
Prosecco je šumivé víno z odrůdy Glera, pocházející z vinic na severu Itálie. Vyrábí se druhotným kvašením hroznů, v případě kategorie prosecco spumante stejným způsobem jako sekty.
Přečtěte si: Pálenice v Česku jedou naplno. Stát na dani vybere o stovky milionů víc
Dále čtěte: