Zapomeňte na papíry. Správa vozového parku probíhá stále větší měrou elektronicky. Od uzavření smlouvy až po fakturaci.
Foto: Profimedia.cz
Jeden z největších poskytovatelů operativního leasingu na českém trhu, společnost ČSOB Leasing, rozšířil na podzim loňského roku možnosti fakturace leasingového nájemného a souvisejících služeb. Vedle zachování tradiční papírové formy zákazníkům umožňuje elektronickou fakturaci. Konkurenční UniCredit Leasing zase sází na elektronické uzavírání smluv.
Rozvoj informačních technologií a postupná elektronizace komunikace mezi finanční institucí a zákazníky je trend, který se nevyhýbá ani tradičnímu leasingovému trhu. „ČSOB Leasing vychází vstříc i náročnějším potřebám zákazníků, kteří využívají produkt operativní leasing, mezi něž nepochybně patří provádění některých při podnikání nutných operací bezpapírovou formou. Můžeme našim zákazníkům nabídnout v rámci produktu operativní leasing skutečnou daňově a účetně validní elektronickou fakturaci za operativní nájem movitých věcí a související služby,“ uvedl místopředseda představenstva a výkonný ředitel pro obchod ČSOB Leasing Josef Rosenkranz.
„Přidaná hodnota elektronické fakturace pro zákazníka spočívá ve zrychlení doručování dokladů a související komunikace, ve významné úspoře nákladů a snížení administrativní zátěže u zákazníka, dále ve snížení míry neproduktivní ruční práce a konečně tato nová forma fakturace nabízí přehlednost, okamžitou dohledatelnost a snadnou archivaci daňových dokladů,“ dodal ředitel týmu Full service leasing Ivo Ščuka.
Sto tisíc elektronických smluv
Schvalovací centrum společnosti UniCredit Leasing odsouhlasilo v rámci elektronické komunikace mezi prodejci a společností již víc než 100 tisíc smluv na nákup nového či ojetého automobilu. Elektronický on-line systém Portál, který největší leasingová společnost na českém trhu uvedla do provozu v roce 2006, umožňuje nejenom rychlé vyřízení žádosti maximálně do 30 minut, ale i přímé uzavření smlouvy včetně kompletního pojištění. Podíl takto uzavřených smluv se stále zvyšuje a v současné době činí téměř 70 procent.
„Elektronický on-line systém UniCredit Leasing nám umožňuje rychlé a efektivní propojení s dodavateli nových a ojetých vozů a ušetřit čas klientů prakticky okamžitým uzavřením smlouvy o financování. Na základě pozitivních zkušeností systém rozšiřujeme o další funkce, které umožní jeho využití i u dodavatelů v ostatních komoditách,“ uvedl ředitel divize Podpory prodeje UniCredit Leasing Marek Chvojka. Podle jeho slov je pro spolupracující prodejce hlavní výhodou možnost uzavřít s klientem smlouvu o financování vozu přímo na prodejně, takže od něj může odjíždět nejen s právě zakoupeným vozidlem, ale také s vyřízeným financováním a kompletním pojištěním.
Dvě ze tří žádostí se schvalují elektronicky
Elektronický systém Portál umožňuje prodejci vozů průběžný přehled o tom, v jakém stavu se nachází jím zadaná žádost o financování. Spolupráce mezi dealery a UniCredit Leasing je velice úspěšná a aktuálně se tímto způsobem schvalují dvě ze tří žádostí o financování automobilů. V případě financování vozů ze skupiny Renault prostřednictvím RCI Financial Services (joint venture francouzské RCI Banque S. A. a UniCredit Leasing) je to dokonce přes 90 procent všech uzavřených smluv.
Portál funguje jako prostředí pro propojení kalkulačních a schvalovacích systémů s interními systémy společnosti a umožňuje výrazně zkrátit dobu schvalování obchodních případů. Zároveň systém zásadně zkvalitnil a zrychlil prověřování a posuzování žádostí o financování a snížil pracnost při zpracování obchodních případů.