Menu Zavřít

Srdce regionu bije v Česku

31. 10. 2002
Autor: Euro.cz

Ahold Central Europe

WT100

PRAHA (zdf) – Pod jednou střechou hodlá napříště řídit své středoevropské aktivity nizozemský maloobchodní řetězec Royal Ahold. Firma proto oznámila vznik nové společnosti Ahold Central Europe (ACE), která bude v Česku, na Slovensku i v Polsku zajišťovat například marketing, řízení prodejních formátů, personalistiku či informatiku. „Ahold tím docílí lepšího využití hospodaření a sdílení znalostí v regionu,“ vysvětluje mluvčí Aholdu Lucia Cavina výhody nové struktury.
Za provoz obchodní sítě budou nadále zodpovědné národní pobočky Ahold Czech Republic, Ahold Retail Slovakia a Ahold Polska. Regionální centrála bude sídlit v Nupakách u Prahy, kde již dnes sídlí vedení české pobočky. Šéfovi středoevropského Aholdu budou podléhat ředitelé „československé“ a polské pobočky, slovenský ředitel bude zodpovědný českému šéfovi.
Výkonným ředitelem ACE se stane dosavadní prezident polského Aholdu, dvaačtyřicetiletý Jacquot Boelen. Z Česka odchází generální ředitel Peter Ruzicka, který se vrací do Norska, a na jeho místo nastoupí jedenačtyřicetiletý Milan Růžička. Ten v Aholdu pracuje již jedenáct let, v současnosti je šéfem supermarketové sítě Albert. Za slovenskou část sítě bude Růžičkovi zodpovědný současný bratislavský ředitel František Csivre.
Nová regionální struktura Aholdu má fungovat od ledna příštího roku a do jeho konce by měla být integrace firem pod společnou střechu dokončena. I když příliš podrobné informace o dalších krocích zatím nejsou k dispozici, některé vyplývají z vyjádření česko-slovenského šéfa sítě Milana Růžičky pro týdeník EURO. Například nižší kupní síla slovenských zákazníků podle něho přímo vybízí k většímu rozvoji hypermarketů. „V České republice to bude především završení modernizace supermarketů Albert s důrazem na ‚operational excellence‘, tedy servis pro zákazníky na nejvyšší úrovni,“ uvedl Růžička. Ze Slovenska se naopak plánuje převzetí modelu regionálního řízení prodejen.
Ahold v regionu provozuje 340 supermarketů Albert a 66 hypermarketů značky Hypernova. Jeho středoevropské tržby loni dosáhly 1,345 miliardy eur.

  • Našli jste v článku chybu?