Mezi nejstabilnější obory na poli poptávkových serverů patří strojírenství. Vyplývá to z aktuálních dat společnosti B2M.cz, která ukazují počet zadaných poptávek za jednotlivé měsíce od roku 2008 do současnosti.
Foto: Profimedia.cz
Měsíční počet poptávek po zbožích a službách se tak dlouhodobě pohybuje mezi 500 až 600. Za rok 2011 byl vůbec nejúspěšnějším měsícem leden, kdy bylo na server ePoptávka.cz během jediného měsíce zadáno 540 zakázek. Po stavebnictví je tak druhým nejčastěji poptávaným oborem.
škála poptávaných produktů a služeb je přitom široká – od dodání specifického materiálu ke zpracování, výrobě strojírenských dílů, úpravě strojírenských částí až po vytvoření drobnějších výrobků. „Poptávkový server využíváme pravidelně a zatím se nám vždy osvědčil. Nejčastěji poptáváme zhotovení strojírenských dílů. Nejenom, že rychle získáme nabídky od různých dodavatelů, ale můžeme si vybírat podle ceny i kvality dodávaného materiálu,“ popisuje svoji zkušenost Libor Strejček z liberecké společnosti Ultratech.
Prostřednictvím poptávkových serverů poptávají jednotlivci, firmy, ale i státní instituce a ministerstva. Představují pro ně snadnou a efektivní cestu pro uspokojení aktuálních potřeb. Navíc, jelikož se nabídky dodavatelů různí, mohou ušetřit až 30 % oproti běžnému postupu vyhledávání dodavatele. Na druhé straně firmy působící ve strojírenství běžně využívají poptávkové servery k aktivnímu rozšiřování svých zákazníků, a to nejenom prostřednictvím poptávek. Mají možnost zapojit se také do veřejných zakázek. Firmy, jejichž činnost spadá do odvětví strojírenství, si tak zajišťují stabilní odbyt v průběhu celého roku, bez ohledu na sezónnost.
Princip online poptávkových systémů
„Do systému jednoduše zadáte konkrétní poptávku, vyplatí se být co možná nejkonkrétnější, doplníte osobní a kontaktní údaje. Naši operátoři ji následně zkontrolují a rozešlou vhodným registrovaným dodavatelům z poptávané oblasti,“ popisuje funkcionality systému ePoptávka.cz Otto Kočí a dodává, že od té chvíle začnou na udaný e-mailový kontakt chodit konkrétní nabídky, ze kterých si poptávající nezávisle vybere tu nejvhodnější.