Menu Zavřít

Standard pro manažery

11. 9. 2002
Autor: Euro.cz

Příloha Luxusní auta

Rekordmanem v počtu prodaných manažerských vozů v České republice je Audi. U celkem šestnácti dealerů se prodeje již několik let pohybují výrazně nad hranicí tisíce vozů ročně. Například v roce 2001 se pro značku rozhodlo 1348 zájemců. V roce 2000 to bylo zhruba o dvě stovky méně. „Nejenom že se nám tak počtvrté za sebou podařilo překonat hranici tisíce prodaných automobilů, ale s osmnáctiprocentním nárůstem jsme dokázali zároveň ustavit nový prodejní rekord na tuzemském trhu,“ říká mediální zástupkyně ingoldstadtské automobilky Michaela Pánková. Prodejní výsledky v letošním roce jsou podle ní rovněž velmi povzbudivé. „Do srpna jsme prodali 889 vozů, což je o 3,6 procenta více než za stejné období loňského roku,“ uvádí Pánková. Cenová nabídka Audi sahá od malého kompaktního modelu A2 přes vozy A3, A4, A6, allroad quattro, TT a vrcholí manažerskou limuzínou A8. Nejlevnější je přitom „átrojka“ za 549 000 korun a nejdražší RS6 Avant, za které zájemce zaplatí téměř tři miliony. Cena nové generace Audi A8, která zakrátko přijde na trh, zatím nebyla stanovena, ale očekává se, že „eresšestku“ překoná.
„Cílová skupina Audi se téměř shoduje s cílovou skupinou ze západoevropských zemí. Drtivá většina zákazníků, zejména u modelů Audi allroad quattro, A4, A6, A8, jsou firmy, které využívají vozy pro svou reprezentaci,“ tvrdí Michaela Pánková. „Ke klientům vozů Audi A6 a Audi A8 patří částečně také státní správa. „V poslední době nicméně registrujeme nárůst klientely také z řad soukromých osob,“ dodává.

  • Našli jste v článku chybu?