V Česku je ve srovnání s některými okolními zeměmi málo stanic na stlačený zemní plyn (CNG).
Nedostatek stanic snižuje zájem lidí o auto s tímto pohonem. V tuzemsku je v současnosti pouze 18 veřejných plnicích stanic. To je několikanásobně méně než v Rakousku, kde mají řidiči k dispozici až 100 pump, vyplývá z informací České plynárenské unie.
V Německu mají řidiči k dispozici 850 stanic. Naopak na Slovensku je pouze sedm čerpacích stanic, v Polsku 28. Zvýšení zájmu o auta na CNG by podle odhadů pomohla alespoň stovka stanic. Zatím jezdí v Česku podle dostupných údajů 1150 vozidel na zemní plyn, z nich je asi 750 osobních a dodávkových.
Situaci by do budoucna měla změnit dobrovolná dohoda státu a plynárenských společností, které se v roce 2006 zavázaly, že do roku 2013 podpoří výstavbu plnicích stanic CNG podél hlavních silničních tranzitních tahů a do roku 2020 vybudují síť 100 pump. Tento záměr má firma Vítkovice Machinery Group, která už vyrábí a do celého světa exportuje ocelové láhve na zemní plyn pro automobilový průmysl a chce tak konkurovat plynárenským společnostem. „Chceme budovat plnicí stanice v předstihu před konkurencí. Nelze se spoléhat jen na jedno palivo a CNG je z našeho pohledu pohonem budoucnosti,“ sdělila mluvčí firmy Eva Kijonková.
Vybudování sítě jedenácti stanic v Praze do tří let plánuje i Pražská plynárenská. Nyní má v provozu dvě stanice. Plynárenská skupina RWE počítá s vybudováním sítě plnicích stanic, které od sebe mají být vzdáleny v průměru 70 kilometrů. Dnes firma provozuje sedm stanic.