Menu Zavřít

Stát by měl vypsat nový tendr na provoz mýta, míní dopravci

14. 5. 2018
Autor: Rasch Jan/Euro

Sdružení automobilových dopravců Česmad Bohemia vyzvalo ministerstvo dopravy, aby co nejdříve vypsalo nový tendr na provozovatele mýtného systému a ukončilo současný tendr. Ten byl zrušen antimonopolním úřadem. Dopravci prosazují, aby byl tendr vyhlášen na provozovatele současného mikrovlnného systému. Pro ministerstvo dopravy je však dokončení současného tendru stále prioritou.

Tendr na provozování mýta pro roce 2019, který byl zrušen Úřadem pro ochranu hospodářské soutěže (ÚOHS), vyhrálo konsorcium společností Czech Toll/Sky Toll. Vítězné sdružení počítalo s využitím satelitní technologie.

„Nejlepší cestou je korektní soutěž na nového provozovatele stávajícího plně funkčního (mikrovlnného) systému, bez nutnosti nákladně budovat systém nový a znovu se potýkat s jeho porodními bolestmi. Ty bohužel provázely spouštění všech nových mýtných systémů a přinesly dopravcům a často i státu mnoho komplikací,“ řekl mluvčí Česmad Bohemia Martin Felix.

Ministerstvo však s podobnými kroky nesouhlasí s tím, že tendr neměl závažná pochybení, kvůli kterým by bylo nutné celou zakázku zrušit a vrátit se tak o dva roky zpět. Nový tendr by navíc podle mluvčího Jakuba Stadlera ohrozil výběr mýta po roce 2019. Ministerstvo proto stále připravuje rozklad proti rozhodnutí ÚOHS a zároveň zvažuje náhradní řešení pro případ, že by se rozhodnutí zrušit tendr stalo pravomocným.


Jak se vybírá mýto:

Mýtný tendr: ještě větší ostuda, než jsme doufali

 Kdo dál? Kapsch si stěžuje u antimonopolního úřadu na výběrové řízení, které ministerstvo dopravy vyhlásilo loni v létě


Sdružení automobilových dopravců Česmad Bohemia je největším sdružením dopravců, podnikajících ve vnitrostátní i mezinárodní nákladní a osobní silniční dopravě. V současné době sdružuje téměř 2200 podnikatelských subjektů s téměř 25 tisíci vozidly. Sdružení bylo vedle zástupců krajů, obcí a podnikatelů kritikem současného tendru. Dopravcům se nelíbilo zejména rozšíření mýta o zhruba 900 kilometrů na silnicích 1. třídy.

ebf - tip - debata

Rozšíření mýta bylo také jedním z důvodů, proč (ÚOHS) zrušil nynější tendr. Podle úřadu bylo rozšíření stanoveno odhadem a uchazeči nemohli přesně vyčíslit svou nabídku. Dalším důvodem zrušení tendru byl způsob, jakým ministerstvo předávalo zadávací dokumentaci jednotlivým zájemcům.

Dále čtěte:

Kapsch podal námitky proti výsledkům mýtného tendru. Zpochybnil jeho zadání

Komentář: Kdo kope za mýto

Další pokus. Česká TollNet zůstává v boji o provoz bulharského mýta

Šéf českého Kapsche Feix: Sliby SkyTollu nemají co dělat s realitou

Mýto neumí ani Němci. V nejdražším sporu v dějinách dal Berlín 6 miliard jen za právníky


  • Našli jste v článku chybu?
Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).