Menu Zavřít

Stojíme na dvou pilířích

29. 4. 2019
Autor: Euro.cz

Naše práce se opírá jak o silný obchodní koncept, tak i o společenskou zodpovědnost a oba tyto momenty považujeme za stejně důležité, říká Vladimír Mikel, jednatel české drogistické sítě Rossmann

* > Jak se daří firmě, která operuje na relativně malém trhu, a navíc v segmentu, který je rozdělen mezi tři dominantní hráče?

Oba zmíněné faktory nás samozřejmě limitují v absolutních číslech, ale myslím, že se nemáme za co stydět. V loňském roce jsme měli obrat 3,3 miliardy a zisk 42 milionů korun, přičemž nárůst obratu činí 11,5 procenta. Pomáhá nám k tomu silné zázemí obou našich mateřských firem, tedy německé Dirk Rossmann a hongkongské A. S. Watson. Současně máme nemalou autonomii, pokud se jedná o naše vlastní rozhodování. Využíváme toho a snažíme se stále pravidelně investovat do dalšího rozvoje. Držíme nejširší drogistický sortiment v Česku, naší vlajkovou lodí je dekorativní kosmetika, ale přidáváme i eko- a bioprodukty, a to včetně biopotravin a potravin pro vegany a vegetariány. Hodně nám pomáhají naše privátní značky. Zákazník u nás nakoupí výrobky, které jsou nejen navrhovány a vyráběny v Německu, ale tam i pečlivě testovány, takže za jejich jakostí si můžeme stát. Inovujeme prodej, loni jsme rebrandovali pětadvacet obchodních míst a se stejnými čísly počítáme i pro letošní a příští rok. Prodejny jsou na první pohled vzdušnější a přehlednější, chceme, aby se v nich nakupovalo komfortněji, postupně se nám daří expandovat i do nákupních center.

* A jak je to s tradičními nástroji, jako jsou letáky nebo věrnostní kartičky?

Klasické letákové akce zatím zachováme, ovšem náš nový věrnostní program Rossmann Club je historicky prvním programem, který bude určen pro všechny naše zákazníky. Doposud fungoval jen tzv. Rossmánek, věrnostní program pro maminky. Využíváme aplikaci pro chytré telefony, a obejdeme se tak bez obvyklých plastových kartiček. Čistě elektronický věrnostní program ostatně už úspěšně vyzkoušel náš sesterský podnik v Polsku. Takové řešení navíc umožní, aby naši klienti, kteří o to budou mít zájem, dostávali personalizované nabídky. Tím naše technologické úsilí nekončí, připravujeme projekt online prodeje.

* > Letošní rok je pro vás jubilejní, chystáte něco zvláštního?

Jsme 25 let na českém trhu, ato je prakticky jedna celá generace zákazníků. Reflektují to i naše „dvougenerační“ vizuály, na kterých se objevuje motiv matky s dcerou. Na květen chystáme velkou oslavu na Žofíně, které se zúčastní i zakladatel naší firmy, pan Dirk RoBmann. Těšíme se na to, pan RoBmann je charismatická osobnost. Je to typický selfmademan, který firmu dovedl od jedné drogerie se dvěma prodavačkami až na úroveň mezinárodního koncernu, který má v sedmi evropských zemích čtyři tisíce prodejen a zaměstnává 56 tisíc lidí.

* > Jste známí podporou hendikepovaných dětí, jaký to má ohlas u zákazníků?

Vzhledem k tomu, že většina našich zákazníků jsou ženy, tak očekávaně příznivý. Je ale zajímavé, jak naše charitativní aktivity působí dovnitř firmy. Při našem pravidelném interním průzkumu čtyři z pěti zaměstnanců na otázku, co je pro ně nejdůležitější moment vjejich práci pro naši společnost, odpovědí, že je to právě charita zaměřená na děti. Spolupracujeme s Nadací Naše dítě a náš projekt Dejme úsměv dětem funguje specificky. Jednou za rok máme charitativní týden, pro nějž vybereme skupinu výrobků, obvykle okolo tří set, které jsou ve slevě a které jsou označeny symbolem dětského úsměvu. Na charitu jde pak celá tržba z prodeje tohoto zboží. Za minulých devět ročníků jsme na nadační projekty poslali 52 milionů korun; pokud to srovnáme s naším obratem, nebo dokonce ziskem, tak je to opravdu značná částka. Pokaždé volíme jiné téma, ale vždy je to tak, že podporujeme ty děti, ke kterým se osud nezachoval právě přívětivě. Pro tento rok jsme připravili téma Splňte dětem jejich sen, díky němuž se 250 dětí ze znevýhodněných rodin a z dětských domovů bude moci podívat poprvé k moři. Letos máme hned dvojí výročí, jednak je to desátý rok spolupráce s Nadací Naše dítě, jednak slavíme pětadvacetileté angažmá v České republice, a tak chceme být opravdu štědří. Jsme rádi, že máme podporu mateřské společnosti, a plánujeme, že na našem slavnostním galavečeru předá symbolický šek Nadaci Naše dítě sám zakladatel firmy pan RoBmann. •

Držíme nejširší drogistický sortiment v Česku, naší vlajkovou lodí je dekorativní kosmetika, ale přidáváme i eko- a bioprodukty, a to včetně biopotravin a potravin pro vegany a vegetariány.

bitcoin_skoleni

O autorovi| Alexander Lichý, spolupracovník redakce

  • Našli jste v článku chybu?